Datum: 29.10.
Godina: 2015
Stranica: 199
Mentor: Tanjić, Željko
Ključne riječi: David Tracy; pluralizam; hermeneutika; hermeneutički zaokret; analoška imaginacija; klasik
( David Tracy; pluralism; hermeneutics; hermeneutical turn; analogical imagination; classic )
Sjevernoamerički teolog David Tracy (r. 1938.), koji je cjelokupno svoje teološko istraživanje posvetio fenomenu pluralizma, u svojem djelu Analoška imaginacija: kršćanska teologija i kultura pluralizma (1981.) izvršio je hermeneutički zaokret u odnosu na prijašnje djelo Blagoslovljeni bijes za redom: novi pluralizam u teologiji (1975.). Cilj je ovoga rada kritički analizirati Tracyjevo djelo Blagoslovljeni red za bijesom kako bi sustavno rekonstruirali Tracyjev hermeneutički zaokret u djelu Analoška imaginacija. Kako bi obrazložili postavljenu tezu, rad smo strukturirali u tri cjeline i devet poglavlja. U prvoj cjelini iznijet ćemo pregled teološke misli Davida Tracyja tako što ćemo smjestiti njegovu misao u kontekst teologije 20. stoljeća (1. poglavlje), i tako što ćemo njegovu misao prikazati unutar glavna četiri razdoblja (2. poglavlje). Da bi se uopće mogao razumjeti hermeneutički zaokret u drugoj cjelini donosimo najvažnija razdoblja i autore iz povijesti hermeneutike koji su obilježili razumijevanje hermeneutike (3. poglavlje i 4. poglavlje). U trećoj cjelini ćemo iznijeti glavne teze Tracyjeve knjige Blagoslovljeni bijes za redom (5. poglavlje) i Analoške imaginacije (6. poglavlje), zatim ćemo istaknuti Tracyjev hermeneutički pristup u Blagoslovljenom bijesu za redom (7. poglavlje) i u Analoškoj imaginaciji (8. poglavlje) da bi u zadnjem poglavlju iznijeli temeljne značajke Tracyjevog hermeneutičkog zaokreta (9. poglavlje). Pri tome ćemo se služiti povijesno-teološkom, povijesno-kritičkom, komparativnom, analitičko-kritičkom, kritičko-evaluativnom i sintetičkom metodom istraživanja. U središtu Tracyjevog djela Blagoslovljeni bijes za redom je revizionistički teološki model utemeljen na fenomenološko-metafizičko-korelacijskoj metodi koji želi ponovno ispitati dva teološka izvora: kršćanski tekst i zajedničko ljudsko iskustvo i jezik. U Analoškoj imaginaciji Tracyjev pristup je drugačiji. Više ne favorizira tradicionalnu metafizičku analizu koja će nas dovesti do istine, nego prednost daje hermeneutici koja će iz različitih pojedinih tradicija naglasiti ono što je njihov bitni sadržaj, a što Tracy naziva klasik. Tracyjev hermeneutički zaokret temelji se na hermeneutičkoj tradiciji, a posebice na istraživanjima Hansa-Georga Gadamera i Paula Ricoeura.
Teologija
Upisao u CROSBI: Željko Tanjić (rektor@unicath.hr), 19. Ruj. 2016. u 09:17 sati