crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 834283

Časopis

Autori: Slišković, Ana; Burić, Irena; Knežević, Ivana
Naslov: Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
( Job satisfaction and burnout in teachers : The importance of principal support and work motivation )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 25 (2016), 3; 371-392
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: učitelji ; percipirana podrška ravnatelja ; radna motivacija ; zadovoljstvo poslom ; sagorijevanje
( teachers ; perceived principal support ; work motivation ; job satisfaction ; burnout )
Sažetak:
S obzirom na suvremeni društveni kontekst u kojem profesionalna uloga učitelja postaje sve zahtjevnija i kompleksnija, a ujedno i podcjenjenija, zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu učitelja nameću se kao izuzetno važne teme, kako teorijski, tako i praktično. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da rad u podržavajućoj radnoj okolini povećava radnu motivaciju te tako doprinosi zadovoljstvu poslom i preventivno djeluje na profesionalno sagorijevanje. Osnovni cilj rada bio je ispitati ulogu percipirane podrške ravnatelja i radne motivacije (radne angažiranosti i samoefikasnosti) u objašnjenju zadovoljstva poslom i sagorijevanja na poslu kod hrvatskih učitelja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 1892 učitelja razredne (N=856) i predmetne nastave (N=1036), zaposlena u 101 osnovnoj školi u Republici Hrvatskoj. U ukupnom uzorku je 12 % sudionika bilo muškog spola. Prosječna dob sudionika iznosila je 41.7 godina (SD=10, 2), a radni staž 15.7 godina (SD=10.7). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da percipirana podrška ravnatelja i korištene mjere radne motivacije značajno doprinose objašnjenju zadovoljstva poslom i oba korištena aspekta sagorijevanja na poslu (emocionalna iscrpljenost i otuđenost), dok sociodemografske varijable objašnjavaju malen postotak varijance kriterijskih mjera. Zaključno, podrška ravnatelja te samoefikasnost i radna angažiranost učitelja imaju važnu ulogu u preveniranju nezadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja učitelja.
Projekt / tema: 5035
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=248538
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.25.3.05
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Zadovoljstvo poslom i sagorijevanje na poslu kod učitelja : važnost podrške ravnatelja i radne motivacije
Upisao u CROSBI: Ana Slišković (ana.slavic@unizd.hr), 26. Ruj. 2016. u 11:01 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4