Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke (CROSBI ID 231779)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ritoša, Andrea ; Bajšanski, Igor Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 2; 281-300. doi: 10.5559/di.24.2.06

Podaci o odgovornosti

Ritoša, Andrea ; Bajšanski, Igor

hrvatski

Učinak broja opcija na promjenu preferencija uslijed odluke

Donošenje odluke, osim što reflektira referencije, na njih i utječe. Metodom "paradigma slobodnog izbora" u mnogim istraživanjima potvrđeno je da donošenje odluke između dvije jednako atraktivne opcije dovodi do toga da preferencije prema odabranoj opciji porastu, a prema neodabranoj se smanje. Do promjene subjektivne vrijednosti opcija dolazi kako bi se smanjila kognitivna disonanca uslijed odluke. Cilj ovog istraživanja bio je ustanoviti razlikuje li se efekt promjene preferencija uslijed odluke s obzirom na broj jednako atraktivnih opcija ponuđenih u zadatku odlučivanja. U istraživanju je sudjelovalo 57 ispitanika. Zadatak im je bio procijeniti poželjnost destinacija za putovanje, odabrati između dvije, četiri ili šest jednako ili različito poželjnih opcija i ponovno procijeniti destinacije. Ustanovilo se da kod biranja između jednako poželjnih opcija odabrane opcije postaju atraktivnije nakon izbora. Što je veći broj ponuđenih opcija, veća je i promjena u procjenama. Atraktivnost neodabranih opcija se nakon izbora smanji. Što je više opcija ponuđeno, promjena u procjenama neodabranih destinacija je manja. Efekt je značajno manji kod odlučivanja između nejednako poželjnih opcija. Nalazi idu u prilog tome da odluke utječu na preferencije.

promjena preferencija uslijed izbora ; paradigma slobodnog izbora ; broj opcija

nije evidentirano

engleski

Number of Options and Choice-Induced Preference Change

nije evidentirano

choice-induced preference change ; free choice paradigm ; number of options

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (2)

2015.

281-300

objavljeno

1330-0288

1848-6096

10.5559/di.24.2.06

Povezanost rada

Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Psihologija

Poveznice
Indeksiranost