Odnos akademskih emocija, subjektivne kontrole i vrijednosti učenja te akademskog uspjeha (CROSBI ID 640332)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brdovčak, Barbara ; Matijaš, Marijana ; Nakić Radoš, Sandra
hrvatski
Odnos akademskih emocija, subjektivne kontrole i vrijednosti učenja te akademskog uspjeha
Školsko okruženje predstavlja prostor za doživljavanje širokog raspona učeničkih emocija koje su povezane s različitim obrazovnim ishodima. Jedna od teorija koja objašnjava nastanak i razvoj emocija u obrazovnom kontekstu je Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća. Prema toj teoriji, subjektivne procjene kontrole i vrijednosti ishoda i postignuća dovode do razvoja različitih emocija, koje onda posljedično djeluju na akademski uspjeh. U ovom istraživanju cilj je bio ispitati povezanost subjektivne kontrole, koja je ispitana vjerovanjem o kontroli nad učenjem, i subjektivne vrijednosti, koja je ispitana vrijednošću zadatka, s pozitivnim i negativnim akademskim emocijama vezanim uz učenje i akademskim uspjehom. Provedeno je jednokratno korelacijsko istraživanje na studentima psihologije i sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Sudionici su ispunili Upitnik emocija postignuća, točnije Ljestvicu emocija povezanih s učenjem, Ljestvicu vrijednosti zadatka i Ljestvicu vjerovanja o kontroli nad učenjem iz Upitnika motivacijskih strategija učenja te upitnik općih podataka s dodatnim pitanjem o akademskom uspjehu. Rezultati su pokazali da su pozitivne akademske emocije statistički značajno umjereno pozitivno povezane s akademskim uspjehom, dok su negativne emocije statistički značajno umjereno negativno povezane s akademskih uspjehom. Uz to, utvrđena je povezanost između ostalih ispitivanih varijabli. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijskim postavkama i pokazuju praktične implikacije o važnosti emocija u obrazovnom kontekstu.
Teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća ; akademske emocije ; subjektivna kontrola ; subjektivna vrijednost ; akademski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The relationship between achievement emotions, subjective control, value of learning, and academic achievement
nije evidentirano
control-value theory ; achievement emotions ; subjective control ; subjective value ; academic achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-51.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-13-4
Podaci o skupu
Međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti "Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost" (11 ; 2916)
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska