Zašto sam dobio lošu ocjenu? Razlika u pripisivanju uzroka uspjeha i neuspjeha s obzirom na spol i dob te optimizam kod učenika osnovne škole (CROSBI ID 640380)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sabljić, Mia ; Olčar, Diana
hrvatski
Zašto sam dobio lošu ocjenu? Razlika u pripisivanju uzroka uspjeha i neuspjeha s obzirom na spol i dob te optimizam kod učenika osnovne škole
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavku o povezanosti atribucijskog stila i optimizma na učenicima četvrtih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi Izidora Kršnjavoga u Zagrebu na uzorku od 122 učenika od čega je 42.62 % bilo muškoga spola. Pretpostavljeno je bilo da će: (H1) učenice biti optimističnije od učenika, (H2) učenici četvrtog razreda biti optimističniji od učenika osmih razreda, (H3) da će učenici s boljim školskim uspjehom biti uspješniji te da će (H4) postojati razlika između optimističnih i pesimističnih učenika s obzirom na to kojim faktorima pripisuju uspjeh i neuspjeh. Istraživanje je pokazalo da nema značajnih razlika u optimizmu s obzirom na spol učenika, da su učenici četvrtih razreda optimističniji od učenika osmih razreda i da su je školski uspjeh pozitivno povezan s optimizmom. Zatim, sukladno očekivanjima, pokazalo se da optimističniji učenici pripisuju uspjeh više uzrocima unutar sebe, a neuspjeh privremenim uzrocima.
atribucije ; optimizam ; učenici
nije evidentirano
engleski
Why did I get a bad grade? Difference in attribution of success and unsuccess regarding gender, age and optimism in primary school students
nije evidentirano
attributions ; optimism ; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
23-37.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
ZBORNIK RADOVA SIMPOZIJA EDUKACIJSKE PSIHOLOGIJE "Izazovi psihologije u obrazovanju za budućnost"
Ljubin Golub ; Tajana
Zagreb:
978-953-8115-73-8
Podaci o skupu
11th International Balkan Education and Science Congress "THE FUTURE OF EDUCATION AND EDUCATION FOR THE FUTURE"
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska