crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 839312

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Klarin, Mira
Naslov: Privrženost i razvoj mozga: Implikacije na ponašanje djece i adolescenata
( Attachment and brain development: The implication for children's and adolescents' behaviour )
Knjiga: Odnosi u školi - Prilozi za pedagogiju odnosa
Urednik/ci: Bilić, Vesna ; Bašić Slavica
Izdavač: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2016
Raspon stranica:: 37-68
Ukupni broj stranica u knjizi:: 345
ISBN: 978-953-8115-04-3
Ključne riječi: privrženost, razvoj mozak, ponašanje, roditelji, škola
( attachment, brain development, behaviour, parents, school )
Sažetak:
Teorija privrženosti zauzima značajno mjesto u objašnjenju ponašanja svakog ljudskog bića. Socijalni odnosi u ranom djetinjstvu i stečena iskustva imaju značajan učinak na strukturu i formiranje središnjeg živčanog sustava. Formirani internalni radni modeli temeljeni na ranom iskustvu pokazuju kontinuitet i tijekom života se učvršćuju. Oni određuju naš doživljaj sebe, ali i određuju način na koji doživljavamo ljude oko sebe. Time određuju i naše ponašanje. Međutim, internalni radni modeli i/ili stil privrženosti koji određuje naše ponašanje u određenim uvjetima može se i promijeniti u smjeru razvoja adaptivnih oblika ponašanja. U ovom poglavlju osvrnuti ćemo se na osnovne teze suvremene teorije privrženosti i njezine osnovne koncepte. Nadalje, suvremena neuroznanost dala nam je odgovore na pitanje što se to događa tijekom razvoja mozga u različitim okolnostima imajući u vidu plasticitet mozga. Stoga se u ovom poglavlju iznose rezultati brojnih istraživanja koja podupiru neraskidivost veze između privrženosti i razvoja mozga. U posljednjem dijelu ovog poglavlja govori se o ponašanju djece i adolescenata iz perspektive privrženosti. Opisuje se ponašanje djece i adolescenata koje odgovora određenom stilu privrženosti te se sugeriraju postupci kojima odrasli mogu utjecati na promjenu tog stila ukoliko je neadaptivan.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Mira Klarin (mklarin@unizd.hr), 17. Lis. 2016. u 19:00 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4