crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 840659

Zbornik radova

Autori: Krznarić – Barić, Jasenka; Jugović, Ivana; Marušić, Iris; Švaganović; Ivan
Naslov: Prirodne znanosti su in: Učenička motivacija za biologiju i fiziku
( Natural sciences are in: Students' motivation for biology and physics )
Izvornik: Knjiga sažetaka, 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja / Jugović, Ivana (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu , 2016. 68-69 (ISBN: 978-953-6218-74-5).
Skup: 3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 20.-21. 10. 2016.
Ključne riječi: kurikulumi; motivacija; biologija; fizika; gimnazijski programi
( curricula; motivation; biology; physics; grammar school programs )
Sažetak:
Cilj istraživanja je ispitati učeničku motivaciju za fiziku i biologiju, teme koje učenike zanimaju u tim predmetima kao i njihove planove za odabir studija, na primjeru Gimnazije Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca. Svrha provedenog istraživanja je korištenje dobivenih spoznaja kako bi se modernizirao i osuvremenio nastavni proces uvođenjem fakultativnih predmeta iz biologije i fizike. Uvođenjem novih kurikuluma želi se stvoriti stimulativno radno okruženje u kojem će se učenicima ponuditi istraživačka nastava kao temelj za njihovo uvođenje u svijet znanosti. Kao teorijski okvir rada korištena je teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i sur., 1983) prema kojoj su obrazovna postignuća i odabiri učenika/ca određeni njihovom motivacijom za obrazovno područje, ali i uvjerenjima o tim područjima (npr. stereotipima). U istraživanju, provedenom u sklopu projekta Prirodne znanosti su in, sudjelovala su 424 učenika/ce od 1. do 4. razreda vinkovačke gimnazije. Od toga su 63, 8% činile djevojke, a 36, 2% mladići. Istraživanje je provedeno uz pomoć on-line upitnika kojeg su ispunili učenici. Instrumentom je ispitan učenički školski uspjeh iz fizike i biologije, planirana područja studija, motivacija za biologiju i fiziku, preferirane teme iz biologije i fizike te preferirani načini rada na nastavi. Rezultati su pokazali da mladići, osim što imaju bolji uspjeh iz fizike od djevojaka, također očekuju da će biti uspješniji u fizici i na kraju školske godine, fizika ih više zanima, smatraju je korisnijom za nastavak školovanja i u svakodnevnom životu te im je važnije biti uspješnima u fizici nego što je djevojkama. S druge strane, djevojke biologiju smatraju korisnijom nego mladići, dok se u ocjenama, očekivanju uspjeha, interesu i važnosti postignuća ne razlikuju od mladića. Osim toga, mladići smatraju da su muškarci talentiraniji za fiziku, dok djevojke smatraju da su žene talentiranije za biologiju. U skladu s time, mladići u najvećoj mjeri planiraju upisati studij matematike ili prirodnih znanosti ili tehničke znanosti, a djevojke društveno-humanističke studije ili studij iz područja biomedicine i zdravstva. Od tema koje biraju, moderna fizika im je najzanimljivija tema iz područja fizike, a ljudsko tijelo iz biologije, dok najzanimljivijim načinom rada na nastavi smatraju osmišljavanje eksperimenata i sudjelovanje u njima. U diskusiji će se dati osvrt na način implementacije spoznaja iz ovog istraživanja u procesu razvoja kurikuluma fakultativnih predmeta iz biologije i fizike, posebno vezano uz preferencije tema i načina rada na nastavi, kao i uz problematiku rodnih razlika u motivaciji te obrazovnom postignuću i odabirima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/doz2016/DOZ_2016_knjiga_sazetaka.pdf
http://www.idi.hr/doz2016/program.html
Upisao u CROSBI: Ivana Jugovic (jugovic@idi.hr), 24. Lis. 2016. u 12:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4