crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 842153

Časopis

Autori: Blanuša, Nebojša; Ljubotina, Damir
Naslov: Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata
( How to Measure Media Information Knowledge? Analysis of Conceptual and Methodological Issues and Correlates )
Izvornik: Medijske studije (Media Studies) (ISSN1847-9758) 7 (2016), 13; 4-24
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: medijska informiranost; mjerenje informiranosti; validacija; profesionalna znanja
( media information knowledge; measurement of information knowledge; validation; professional knowledge )
Sažetak:
Medijska pismenost jedna je od središnjih kompetencija pojedinca u suvremenom društvu, a medijska informiranost jedan je od njezinih ključnih aspekata. U ovom radu autori operacionalno definiraju konstrukt medijske informiranosti te ga određuju u odnosu na srodne konstrukte općeg obrazovanja, opće kulture i opće informiranosti. Nadalje, analizirani su metodološki problemi mjerenja medijske informiranosti, tj. izrade i validacije testova za ispitivanje medijske informiranosti. Na uzorku od 388 kandidata za diplomski studij novinarstva analizirana je razina medijske informiranosti prema različitim područjima sadržaja, provjerene su metrijske karakteristike Testa aktualne (medijske) informiranosti te je ispitana povezanost medijske informiranosti s nizom korelata: spolom, prosječnom ocjenom na studiju, Testom profesionalnih znanja novinara, poznavanjem stranih riječi, stranih izraza i frazema te poznavanjem pravopisa i gramatike. Viši rezultati u Testu aktualne informiranosti povezani su s boljim rezultatima u Testu profesionalnih znanja novinara, s nekim aspektima općeg obrazovanja, kao što su poznavanje stranih riječi i stranih izraza i frazema, te je utvrđeno da muškarci ostvaraju nešto više rezultate. Niska povezanost utvrđena je s prosječnom ocjenom na preddiplomskom studiju novinarstva, dok povezanost s poznavanjem pravopisa i gramatike nije utvrđena.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Politologija,Informacijske i komunikacijske znanosti,Psihologija
Puni text rada: 842153.ms_vol7_br13_01_txt_1.pdf (tekst priložen 1. Stu. 2016. u 12:40 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=246048
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=246048
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.20901/ms.7.13.1
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=246048
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Kako mjeriti medijsku informiranost? Analiza konceptualnih i metodoloških problema i korelata
Upisao u CROSBI: Nebojša Blanuša (nblanusa@fpzg.hr), 1. Stu. 2016. u 12:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4