crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 842594

Zbornik radova

Autori: Galić, Slavka
Naslov: Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja
( Possibilities of some test of memory in differential diagnostics of functional and organic disorders )
Izvornik: Sažetci radova
Skup: 13. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, svibanj, 2002.
Ključne riječi: testovi memorije; diferencijalna dijagnstika
( memory test; diferential diagnostics )
Sažetak:
Cilj ovog rada je ispitati upotrebljivost testova pamćenja (Pamćenje brojeva, Verbalno-logičko pamćenje, Rey-Osterriethov test složenog lika, Test auditivno-verbalnog učenja) u razlikovanju funkcionalnih poremećaja (neuroze i PTSP) i organskih oštećenja mozga (difuzne i fokalne lezije koje su posljedica različitih bolesti, ili kraniocerebralnih ozljeda). Ispitivanje je uključivalo 52 ispitanika s dijagnozom neuroze i/ili PTSP-a i 52 ispitanika s dokazanim organskim oštećenjem mozga. Rezultati pokazuju da se ispitivane skupine značajno ne razlikuju prema rezultatima u Pamćenju brojeva i u Verbalno-logičkom pamćenju. Na Testu auditivno-verbalnog učenja, unatoč nešto nižim rezultatima osoba s organskim oštećenjem mozga, nema statistički značajnih razlika među skupinama u broju riječi koje ponavljaju u 1. i 2. pokušaju učenja liste A, niti u broju ponovljenih riječi iz liste B. Skupine se nisu razlikovale niti s obzirom na broj ponavljanja, perseveracija, konfabulacija i upotrijebljenih sinonima. Statistički značajne razlike nađene su u 3., 4. i 5. pokušaju učenja liste A, što pokazuje da se krivulje učenja u funkcionalnih i organskih poremećaja razlikuju. Pokazalo se da Rey-Osterriethov test najbolje diskriminira funkcionalne i organske poremećaje: i u zadatku precrtavanja i u zadatku neposrednog dosjećanja osobe s funkcionalnim poremećajima postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na skupine osoba s oštećenjem mozga. Razlike su nađene i u vremenu potrebnom za precrtavanje.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Mirela Podobnik (mirela@pozeska-bolnica.hr), 4. Stu. 2016. u 10:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4