Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja (CROSBI ID 641266)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Galić, Slavka Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja // Sažetci radova. 2002. str. 23-23

Podaci o odgovornosti

Galić, Slavka

hrvatski

Mogućnosti nekih testova pamćenja u diferencijalnoj dijagnostici funkcionalnih i organskih poremećaja

Cilj ovog rada je ispitati upotrebljivost testova pamćenja (Pamćenje brojeva, Verbalno- logičko pamćenje, Rey-Osterriethov test složenog lika, Test auditivno-verbalnog učenja) u razlikovanju funkcionalnih poremećaja (neuroze i PTSP) i organskih oštećenja mozga (difuzne i fokalne lezije koje su posljedica različitih bolesti, ili kraniocerebralnih ozljeda). Ispitivanje je uključivalo 52 ispitanika s dijagnozom neuroze i/ili PTSP-a i 52 ispitanika s dokazanim organskim oštećenjem mozga. Rezultati pokazuju da se ispitivane skupine značajno ne razlikuju prema rezultatima u Pamćenju brojeva i u Verbalno-logičkom pamćenju. Na Testu auditivno-verbalnog učenja, unatoč nešto nižim rezultatima osoba s organskim oštećenjem mozga, nema statistički značajnih razlika među skupinama u broju riječi koje ponavljaju u 1. i 2. pokušaju učenja liste A, niti u broju ponovljenih riječi iz liste B. Skupine se nisu razlikovale niti s obzirom na broj ponavljanja, perseveracija, konfabulacija i upotrijebljenih sinonima. Statistički značajne razlike nađene su u 3., 4. i 5. pokušaju učenja liste A, što pokazuje da se krivulje učenja u funkcionalnih i organskih poremećaja razlikuju. Pokazalo se da Rey- Osterriethov test najbolje diskriminira funkcionalne i organske poremećaje: i u zadatku precrtavanja i u zadatku neposrednog dosjećanja osobe s funkcionalnim poremećajima postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na skupine osoba s oštećenjem mozga. Razlike su nađene i u vremenu potrebnom za precrtavanje.

testovi memorije ; diferencijalna dijagnstika

nije evidentirano

engleski

Possibilities of some test of memory in differential diagnostics of functional and organic disorders

nije evidentirano

memory test ; diferential diagnostics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-23.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sažetci radova

Podaci o skupu

13. dani psihologije u Zadru

predavanje

23.05.2002-25.05.2002

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija