Igra kao oblik socijalizacije djece - jedan popis igara iz prve polovice 19. stoljeća iz Arhiva obitelji Brlić (CROSBI ID 232788)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Marković, Ivančica
hrvatski
Igra kao oblik socijalizacije djece - jedan popis igara iz prve polovice 19. stoljeća iz Arhiva obitelji Brlić
Autorica u radu analizira i povezuje prosvjetiteljski svjetonazor sa igrom kao nezaobilaznim čimbenikom svakog kulturnog procesa, pa kao takvog vrlo bitnog i u socijalizaciji djece. Za prosvjetitelje biti kulturan bilo je isto što i naobražen. Prosvjetiteljstvo u svojoj osnovi kreće od obrazovanog pojedinca, stoga je svaki način stjecanja i širenja znanja bio od velike važnosti. Popis dječjih igara iz Arhiva obitelji Brlić važan su pokazatelj kako su i dječje igre imale bitan utjecaj na učenje u Slavoniji tijekom18. i prve polovine 19. stoljeća. Škola i učenje je u razdoblju prosvjetiteljstva postali su bitan dio u odrastanju djeteta. U Slavoniji, osobito u krajiškom dijelu taj je proces bio izrazito težak. Prerastale su okvire puke igrarije te su postajale izvor znanja i način stjecanja vrijednosnih stavova samog društvenog okruženja. Kultura igranja često je nadopunjavala kulturu učenja, a ponekad je bila i glavni način u stjecanju novih znanja i informacija. Osim stjecanja znanja, igra je imala vrlo važnu ulogu u rasterećenju kao i u pripremi djece za neku ozbiljnu djelatnost koja ih je čekala u životu. Ono što se u igrama osobito ističe jesu muško – ženski odnosi, uklanjanje barijera između dječaka i djevojčica te njihova zajednička socijalizacija.
Igra ; socijalizacije ; 19. stoljeće ; Arhiv obitelji Brlić ; Slavonija
nije evidentirano
engleski
Games as a form of child socialisation in the 19th century - games from the Brlić Family Archives
nije evidentirano
Game ; socialization ; 19th century ; Brlic Family Archive ; Slavonia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
IX (1)
2014.
170-179
objavljeno
2217-8198