crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 843900

Disertacija

Autor: Marčinko, Karmen
Naslov: Indijanci iz Perua (Ashéninka) i njihovi pučki običaji
( Indians in Peru (Ashéninka) and their National Customs )
Vrsta: završni rad - diplomski/integralni studij
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 11.11
Godina: 2016
Stranica: 51
Mentor: Heršak, Emil
Ključne riječi: Ashéninka; običaji; socijalizacija; vjerovanja; vračevi
( Ashéninka people; traditions; socialization; beliefs; sorcerers )
Sažetak:
Za Ashéninke, svako učenje se temelji na miksu povijesti, vjerovanja, pobuda, običaja i osoba. Rođeni su unutar kulturno-povijesnog konteksta koji ograničava što se može naučiti i koji utječe na vrijednost učenja određenih vještina ili znanja. Motivacija i aktivnosti socijalizacije odvijaju se unutar tih konteksta. Govore da su razlozi za učenje njima tipičnih vještina predviđanje fizičkih potreba, ostvarenje društvene prihvaćenosti i formiranje kreativnog identiteta. Ashéninke koriste nekoliko strategija kako bi naučili vrijedne vještine. Djeca uče neke vještine na vođeni način, slično učenju obrta u kojima odrasla osoba svjesno pomaže djetetu. Druge vještine se uče na nevođen način u kojem dijete organizira aktivnosti učenja koje se razvijaju kao igre, individualni eksperimenti i kolektivno učenje sa svojim vršnjacima. Ashéninke uče djecu znanjima o duhovnom svijetu i pripovijedaju im vjerovanja o čaranju kako bi im mogli objasniti zašto djeca trebaju izbjegavati socijalni kontakt s drugom djecom. Kako bi poboljšali mnoge vještine, odrasli im čak daju magičnu biljku ivenki. Kao u slučaju učenja tradicionalne ašeninske kulture, učenje nove kulture nalazi se unutar jedne mješavine povijesti, vjerovanja, motiva, običaja i ljudi. Sve češći kontakt sa stanovništvom španjolskog govornog područja i sve veća ovisnost o tržišnoj ekonomiji prisilila je Asheninke da pridaju mnogo važnosti učenju španjolskog, organiziranju u zajednice kako bi zaštitili svoje pravo vlasništva nad zemljištem i nastojanju da pruže obrazovanje svojoj djeci kako bi poboljšali njihovu ekonomsku konkurentnost i izbrisali stigmu da su "primitivna" skupina. Sva djeca dolaze u školu s neobičnom mješavinom ciljeva, obiteljske podrške, temperamenta i prethodnog znanja.
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Upisao u CROSBI: Emil Heršak (ehersak@ffzg.hr), 11. Stu. 2016. u 16:49 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4