Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Indijanci iz Perua (Ashéninka) i njihovi pučki običaji (CROSBI ID 407751)

Ocjenski rad | diplomski rad

Marčinko, Karmen Indijanci iz Perua (Ashéninka) i njihovi pučki običaji / Heršak, Emil (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Marčinko, Karmen

Heršak, Emil

hrvatski

Indijanci iz Perua (Ashéninka) i njihovi pučki običaji

Za Ashéninke, svako učenje se temelji na miksu povijesti, vjerovanja, pobuda, običaja i osoba. Rođeni su unutar kulturno-povijesnog konteksta koji ograničava što se može naučiti i koji utječe na vrijednost učenja određenih vještina ili znanja. Motivacija i aktivnosti socijalizacije odvijaju se unutar tih konteksta. Govore da su razlozi za učenje njima tipičnih vještina predviđanje fizičkih potreba, ostvarenje društvene prihvaćenosti i formiranje kreativnog identiteta. Ashéninke koriste nekoliko strategija kako bi naučili vrijedne vještine. Djeca uče neke vještine na vođeni način, slično učenju obrta u kojima odrasla osoba svjesno pomaže djetetu. Druge vještine se uče na nevođen način u kojem dijete organizira aktivnosti učenja koje se razvijaju kao igre, individualni eksperimenti i kolektivno učenje sa svojim vršnjacima. Ashéninke uče djecu znanjima o duhovnom svijetu i pripovijedaju im vjerovanja o čaranju kako bi im mogli objasniti zašto djeca trebaju izbjegavati socijalni kontakt s drugom djecom. Kako bi poboljšali mnoge vještine, odrasli im čak daju magičnu biljku ivenki. Kao u slučaju učenja tradicionalne ašeninske kulture, učenje nove kulture nalazi se unutar jedne mješavine povijesti, vjerovanja, motiva, običaja i ljudi. Sve češći kontakt sa stanovništvom španjolskog govornog područja i sve veća ovisnost o tržišnoj ekonomiji prisilila je Asheninke da pridaju mnogo važnosti učenju španjolskog, organiziranju u zajednice kako bi zaštitili svoje pravo vlasništva nad zemljištem i nastojanju da pruže obrazovanje svojoj djeci kako bi poboljšali njihovu ekonomsku konkurentnost i izbrisali stigmu da su "primitivna" skupina. Sva djeca dolaze u školu s neobičnom mješavinom ciljeva, obiteljske podrške, temperamenta i prethodnog znanja.

Ashéninka; običaji; socijalizacija; vjerovanja; vračevi

nije evidentirano

engleski

Indians in Peru (Ashéninka) and their National Customs

nije evidentirano

Ashéninka people; traditions; socialization; beliefs; sorcerers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

11.11.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Etnologija i antropologija