Godina: 2015
Stranica: 36
Mentor: Ivan Prskalo
Neposredni voditelj: Srna Jenko Miholić
Ključne riječi: metoda anketnog upitnika; ruralna sredina; urbana sredina; učenici trećih razreda; učenici četvrtih razreda
( body mass index; fourth grade pupils; rural area; urban area; third grade pupils )
Cilj ovog diplomskog rada bio je istražiti odnos indeksa tjelesne mase i razine tjelesne aktivnosti učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole, te usporedba ovog odnosa između učenika koji odrastaju u ruralnom i učenika koji odrastaju u urbanom području. Suvremeni način života mijenja način provođenja slobodnog vremena. Odrasli ali i sve više djece provodi slobodno vrijeme u sjedilačkim aktivnostima. Razina tjelesne aktivnosti se smanjuje a time se povećava indeks tjelesne mase sa kojim većina ljudi nije upoznata. Članci i rasprave vezane za ovu temu sve su češće, iznimno je važno da se šira populacija upozna s ovim pojomom te negativnim posljedicama povećanog indeksa tjelesne mase. Za potrebe ovog istraživanja uključen je uzorak od 266 učenika trećih i četvrtih razreda u dobi od 8 do 10 godina. Metodom anketnog upitnika je ispitana razina tjelesne aktivnosti te su izračunati njihovi indeksi tjelesne mase. Rezultati istraživanja pokazuju da je postoji razlika u razini indeksa tjelesne mase između učenika ruralne i učenika urbane sredine. Ako uspoređujemo učenike urbane i ruralne sredine možemo uočiti da postoji statistički značajna razlika u razini tjelesne aktivnosti i indeksa tjelesne mase. Kod učenika trećih i četvrtih razreda u urbanoj sredini i učenika četvrtog razreda u ruralnoj sredini povećana fizička aktivnost negativno korelira s indeskom tjelesne mase što znači da je povećanje fizičke aktivnosti povezano s padom indeksa tjelesne mase. Jedino se razlikuje treći razred u ruralnoj sredini gdje povećanje fizičke aktivnosti nije povezano s padom indeksa tjelesne mase.
Upisao u CROSBI: Srna Jenko Miholić (srna.jenko@ufzg.hr), 13. Stu. 2016. u 11:05 sati