crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 844032

Zbornik radova

Autori: Velki, Tena
Naslov: Prikaz Programa osposobljavanja pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
( Presentation of Training program for assistants for children with developmental disabilities and persons with disabilities )
Izvornik: 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja: sažetci priopćenja / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip (ur.). - Rijeka : Hrvatsko psihološko društvo , 2016. 239-239 (ISBN: 978-953-55079-5-6).
Skup: 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 09-12.11.2016.
Ključne riječi: pomoćnici u nastavi; edukacija; djeca s teškoćama u razvoju
( class assistants; education; children with developmental disabilities )
Sažetak:
U posljednjih 10-ak godina prema statističkim podacima primijećeno je da je broj djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj u stalnom porastu. U praksi je, kroz kontinuiranu suradnju s odgojno- obrazovnim ustanovama i nevladinim organizacijama uočeno sljedeće: (1) u institucijama odgoja i obrazovanja na svim razinama postoji nepovoljan omjer djece i odraslih (koji je jedan od aspekata strukturalne kvalitete) što se u zemljama Europske Unije nastoji kompenzirati zapošljavanjem pomoćnika u nastavi ; (2) nepostojanje formalnog i sustavnog obrazovanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, odnosno njihova nedostatna edukacija s područja psihologije i inkluzivne pedagogije ; (3) nevladine organizacije koje se bave izvaninstitucijskim oblicima skrbi za osobe s invaliditetom najčešće ovise o volonterima koji se često izmjenjuju ili koji, poput pomoćnika u nastavi, nisu dostatno educirani za ovo područje. Svrha rada je prikazati prvi sustavni jednogodišnji program izobrazbe za pomoćnike u nastavi u Hrvatskoj na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, a koji je educirao prvu generaciju polaznika u akademskoj 2015./2016. godini. Osnovni cilj programa osposobljavanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom je pružanje primjerenih informacija o specifičnostima navedene populacije i načinima zadovoljavanja njihovih potreba. Glavne zadaće programa osposobljavanja pomoćnika za rad s djecom s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom jesu upoznavanje polaznika s kliničkom i socijalnom manifestacijom pojedinih teškoća/invaliditeta, pojašnjavanju funkcioniranja odgoja i obrazovanja temeljenog na inkluzivnim vrijednostima uz predočavanje razvojno primjerene prakse te savladavanje tehnika facilitacije opće socijalne uključenosti. S obzirom na postojanje različitosti u potrebama djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom, program je podijeljen u tri modula: 1) Modul A: Pomoćnici u nastavi (u koji je upisana prva generacija 2015/2016) ; 2) Modul B: Pomoćnici za osobe s invaliditetom/osobni asistenti ; 3) Modul C: Pomoćnici u dječjim vrtićima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 13. Stu. 2016. u 13:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4