Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi? (CROSBI ID 642075)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi?
Rani emocionalni i socijalni razvoj od velike je važnosti za dječju emocionalnu i socijalnu kompetenciju. Odnos roditelj dijete dvosmjeran je proces u kojem roditelji svojim ponašanjem utječu na dijete ali i dijete svojim reakcijama na okolinu usmjeruje djelom daljnje ponašanje roditelja i okoline prema njemu. Prezentirat će se načini na koje roditelji mogu postupati s dječjim emocijama kao i različite posljedice koje ta ponašanja mogu izazvati. Prema djetetovim emocijama roditelji se mogu ponašati neobaziranjem (prelaze preko negativnih emocija djeteta, ignoriraju ih), obezvrjeđivanjem (kritiziraju, kore ili kažnjavaju negativne emocije djeteta), popuštanjem (prihvaćaju i poštuju negativne emocije djeteta, ali djetetu ne pomažu da ih obuzda i da postavi granice) te uvažavanjem (svjesni su djetetovih emocija, prepoznaju ih, suosjećaju s djetetom, pomažu mu u opisivanju i postavljaju granice uz pomaganje djetetu da riješi akutni problem). Dakle, postoje roditelji koji razumiju svoje emocije i emocije svoje djece te podučavaju djecu u tome kako se nositi s emocijama. To su roditelji koji opažaju niski intenzitet emocija kod sebe i svoje djece, vide dječje negativne emocije kao dobru priliku za intimnost i podučavanje, vrednuju dječje emocije, pomažu u verbalnom izražaju dječjih emocija, rješavaju s djetetom probleme, analiziraju granice u ponašanju te razgovaraju o ciljevima i strategijama za nošenje sa situacijama koje dovode do negativnih emocija. Ako pak roditelji bagateliziraju i ili ismijavaju dječje emocije djeca će se sramiti svojih emocija i neće naučiti kako se nositi sa njima. Istaknut će se važnost ranog socijalnog i emocionalnog razvoja za cjelokupni razvoj djeteta.
emocije; rano djetinjstvo; socijalni razvoj
nije evidentirano
engleski
How to deal with children's emotions from an early age?
nije evidentirano
emotions; early childhood; social development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
353-353.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja - Knjiga sažetaka
Alessandra Pokrajac-Bulian, Irena Miletić, Jasminka Juretić, Josip Lopižić
Opatija: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-5-6
Podaci o skupu
24. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA
predavanje
09.11.2016-12.11.2016
Opatija, Hrvatska