Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha (CROSBI ID 233408)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matić, Jelena ; Marušić, Iris
hrvatski
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u aspektima školskog samopoimanja (Marsh, 1990) te korištenju kognitivnih i motivacijskih strategija učenja (Lončarić, 2014a) kod učenika različitog školskog uspjeha. U istraživanju su sudjelovali učenici osmog razreda osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (N = 589). Rezultati pokazuju da, u usporedbi s učenicima lošijeg uspjeha, učenici boljeg uspjeha imaju bolju sliku o sebi, rjeđe pribjegavaju defanzivnim strategijama učenja, a češće koriste metakognitivne vještine. Nisu nađene razlike u sklonosti dubinskom procesiranju i strategijama poticanja učenja među učenicima odličnog i vrlo dobrog uspjeha. Nalazi se razmatraju u kontekstu potrebe da se učenicima lošijeg uspjeha pruži kvalitetnija podrška kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali proaktivnim strategijama učenja.
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja
nije evidentirano
engleski
The differences in self-concept and the use of learning strategies among students of different school achievement
nije evidentirano
school achievement; self-concept; learning strategies
nije evidentirano