crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 846276

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris; Šabić, Josip
Naslov: Upisati gimnaziju ili strukovnu školu? Uloga socio- demografskih obilježja i akademskog samopoimanja u odabiru srednje škole
( To enrol into grammar school or vocational school? The role of socio-demographic characteristics and academic self-concept in secondary school choice )
Izvornik: 3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts / Jugović, Ivana (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu , 2016. 80-81 (ISBN: 978-953-6218-74-5).
Skup: 3. Dani obrazovnih znanosti / 3rd Days of educational sciences
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 20. - 21. 10. 2016.
Ključne riječi: obrazovni odabiri; školsko samopoimanje; ciljne orijentacije; osnovna škola
( educational choices; academic self-concept; goal orientations; elementary school )
Sažetak:
Literatura o obrazovnim aspiracijama i očekivanjima učenika kao bitne čimbenike tih odabira ističe ulogu prethodnog akademskog uspjeha učenika te ulogu roditelja i njihovog socio-ekonomskog statusa (Khattab, 2015). Taj status bitno determinira vrijednosti, roditeljski stil te kvalitetu podrške koju roditelji mogu pružiti vlastitoj djeci u njihovom obrazovanju. Cilj je ovog rada ispitati bitne odrednice obrazovnih odabira učenika na kraju osnovnoškolskog obrazovanja, u trenutku kad izabiru vrstu srednjoškolskog programa u kojem će nastaviti školovanje. Istraživanje je provjerilo postoji li povezanost odabranih socio-demografskih varijabli te varijabli vezanih uz učenje s odabirom nastavka obrazovanja u gimnazijskom, odnosno strukovnom programu kod učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na 411 učenika i učenica osmog razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je upitnik koji je, između ostalog, sadržavao pitanja o općem uspjehu na kraju prethodnog razreda, te o obrazovanju i radnom statusu majke i oca. Uz to, primijenjene su i ljestvice ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Patterns of Adaptive Learning Scale (PALS ; Midgley i sur., 2000) te skale verbalnog, matematičkog te školskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska logistička regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance učeničkih odabira vezanih uz nastavak obrazovanja u srednjoj školi (R2 = .681), uz 87, 3% točnih klasifikacija na temelju analiziranih varijabli. U predviđanju nastavka obrazovanja značajnim su se prediktorima pokazali opći uspjeh na kraju sedmog razreda, stupanj obrazovanja oca te školsko samopoimanje. Učenici boljeg školskog uspjeha i školskog samopoimanja, te obrazovanijih očeva češće odabiru gimnazijsko obrazovanje u odnosu na učenike koji su na kraju sedmog razreda postigli lošiji uspjeh i imaju lošiju sliku o sebi kao učenicima, te čiji očevi imaju niže obrazovanje. Spol učenika i njihove ciljne orijentacije u učenju, obrazovanje majke te radni status oba roditelja nisu se pokazali značajnima u predikciji obrazovnih odabira učenika osmog razreda u našem uzorku.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://http://www.idi.hr/doz2016/DOZ_2016_knjiga_sazetaka.pdf
Upisao u CROSBI: Josip Šabić (josip@idi.hr), 25. Stu. 2016. u 16:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4