crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 846523

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi
( Differentiation, grouping and individualization are education approaches in line with the nature of creative behaviors )
Izvornik: Zbornik II. mednarodna strokovna konferenca o didaktiki in metodiki 2016 (Slovenija, Nizozemska, Hrvaška) / mag. Maruška Željeznov Seničar (ur.). - Ljubljana, Slovenija, EU : MiB d.o.o., Reška ulica 11, 1000 Ljubljana , 2016. 15-26 (ISBN: 978-961-93789-5-3).
Skup: Individualizacija in diferenciacija pri pouku
Mjesto i datum: Ljubljana, Slovenija, 24.11.2016.
Ključne riječi: kreativna ponašanja; obrazovni ciljevi; pristupi obrazovanju darovitih učenika
( creative behaviors; approaches to gifted education; educational objectives )
Sažetak:
Cilj je ovoga plenarnog predavanja prikazati veze između kreativnosti operacionalizirane kao ponašanja koje je djelomično ili u potpunosti područno specifično, ovisno o sadržaju, i obrazovanja u skladu sa sposobnostima i interesima, uključujući stoga i obrazovanje darovitih učenika. Naglasak je stavljen na rezultate empirijskih istraživanja o kreativnosti kao različitim, područno specifičnim ponašanjima, u složenim odnosima s obrazovanjem, inteligencijom, motivacijom i posljedičnom darovitošću. Kreativna su ponašanja eksplicitan obrazovni cilj u taksonomiji obrazovnih ciljeva, ali i komponenta i oblik manifestacije darovitosti. Diferencijacija su, grupiranje i obogaćenje stoga opisani kao prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi. Plenarno je predavanje oblikovano unutar teorijskoga okvira o kreativnosti, darovitosti i obrazovanju, s ključnim korištenim izvorima poput Renzulli (1978, 1986), Subotnik, Olszewski-Kubilius, & Worrell (2011), i APA-inih Top20 psihologijskih principa za obrazovanje (2015). U predavanju je naglasak stavljen na potrebu podizanja kvalitete obrazovanja u skladu sa sposobnostima, na način da je potrebno eksplicirati definicije darovitosti koje kao edukatori koristimo, ne mistificirati darovitost ili reducirati na jednu mjeru, primjenjivati suvremene pristupe u školi propisane za rad s darovitima, kao i prepoznati nužnost razvoja pojedinaca, zajednice i kulture i preuzeti odgovornost u obrazovanju za razvoj kreativnih ponašanja kao obrazovnih ciljeva u djece i odraslih. Kako su obrazovanje i kreativnost povezane pojašnjeno je kroz prikaz recentnih rezultata autorskih istraživanja o kreativnosti u djece i adolescenata (Rački, 2015a, 2015b ; Rački, Bakota, & Flegar, 2015 ; Rački, Katalenić, & Gregorović, 2015). Rasprava je usmjerena prema pružanju odgovora na pitanja o strukturi kreativnosti i kako se spoznaje o strukturi kreativnosti odnose na svakodnevno poučavanje učenika.
Vrsta sudjelovanja: Plenarno
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 846523.plenarno2016_Raki.pdf (tekst priložen 28. Stu. 2016. u 10:25 sati)
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 28. Stu. 2016. u 10:25 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4