Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima (CROSBI ID 233477)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ljubin Golub, Tajana ; Olčar, Diana ; Bezak, Sandra
hrvatski
Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima
Glavni cilj rada bio je istražiti ulogu negativnih faktora (agresivno ponašanje učenika i roditelja učenika prema učiteljima) i pozitivnih faktora (povezanost učitelja sa učenicima) u objašnjenju zadovoljstva učitelja s poslom. Uz to, ispitivala se i razlika u agresivnom ponašanju učenika ovisno o nekim sociodemografskim varijablama. Uzorak je obuhvaćao 209 učitelja viših razreda osnovnih škola i srednjih škola iz jedne regije Hrvatske. Rezultati su pokazali da je 54% učitelja iznijelo da je u protekloj školskoj godini barem jednom doživjelo verbalno agresivno ponašanje od strane učenika, dok je fizička agresija prema učiteljima bila vrlo rijetka. Frekvencija učeničkog agresivnog ponašanja veća je u višim razredima osnovne škole nego u srednjim školama. Mlađi učitelji doživljavaju više učeničkog agresivnog ponašanja. Sukladno teoriji samodeterminacije, učiteljska povezanost s učenicima se pokazala važnim pozitivnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom i objasnila je 23% varijance. Sukladno očekivanjima, učenička verbalna agresivnost se također pokazala značajnim negativnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom, no objašnjava relativno maleni dio dodatne varijance (2%).
školsko nasilje ; učitelji ; viktimizacija ; odnos učenik-učitelj ; teorija samodeterminacije
nije evidentirano
engleski
Teachers' job satisfaction : The Role of Students' aggression and Teachers' Relatedness to Students
nije evidentirano
School violence ; teachers ; victimization ; student-teacher relationship ; SDT theory
nije evidentirano