Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima (CROSBI ID 233477)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ljubin Golub, Tajana ; Olčar, Diana ; Bezak, Sandra Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 4; 437-458

Podaci o odgovornosti

Ljubin Golub, Tajana ; Olčar, Diana ; Bezak, Sandra

hrvatski

Zadovoljstvo učitelja poslom : uloga agresivnog učeničkog ponašanja i učiteljske povezanosti s učenicima

Glavni cilj rada bio je istražiti ulogu negativnih faktora (agresivno ponašanje učenika i roditelja učenika prema učiteljima) i pozitivnih faktora (povezanost učitelja sa učenicima) u objašnjenju zadovoljstva učitelja s poslom. Uz to, ispitivala se i razlika u agresivnom ponašanju učenika ovisno o nekim sociodemografskim varijablama. Uzorak je obuhvaćao 209 učitelja viših razreda osnovnih škola i srednjih škola iz jedne regije Hrvatske. Rezultati su pokazali da je 54% učitelja iznijelo da je u protekloj školskoj godini barem jednom doživjelo verbalno agresivno ponašanje od strane učenika, dok je fizička agresija prema učiteljima bila vrlo rijetka. Frekvencija učeničkog agresivnog ponašanja veća je u višim razredima osnovne škole nego u srednjim školama. Mlađi učitelji doživljavaju više učeničkog agresivnog ponašanja. Sukladno teoriji samodeterminacije, učiteljska povezanost s učenicima se pokazala važnim pozitivnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom i objasnila je 23% varijance. Sukladno očekivanjima, učenička verbalna agresivnost se također pokazala značajnim negativnim prediktorom za objašnjenje učiteljskog zadovoljstva poslom, no objašnjava relativno maleni dio dodatne varijance (2%).

školsko nasilje ; učitelji ; viktimizacija ; odnos učenik-učitelj ; teorija samodeterminacije

nije evidentirano

engleski

Teachers' job satisfaction : The Role of Students' aggression and Teachers' Relatedness to Students

nije evidentirano

School violence ; teachers ; victimization ; student-teacher relationship ; SDT theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157 (4)

2016.

437-458

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice