crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 847441

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Koludrović, Morana; Ljubetić, Maja; Reić Ercegovac, Ina
Naslov: Procjena potrebnih socioemocionalnih kompetencija i motivacije nastavnika u obrazovanju odraslih
( Assessment of socio-emotional competencies and motivation of teachers in adult education )
Knjiga: ZBORNIK RADOVA ZNANSTVENO – STRUČNOG KOLOKVIJA “STANJE I PERSPEKTIVE OBRAZOVANJA ODRASLIH U REPUBLICI HRVATSKOJ”
Urednik/ci: Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana
Izdavač: Filozofski fakultet u Splitu
Grad: Split
Godina: 2016
Raspon stranica:: 143-160
Ukupni broj stranica u knjizi:: 250
ISBN: 978-953-352-003-2
Ključne riječi: motivacija, obrazovanje odraslih, socio-emocionalne kompetencije, voditelji
( motivation, adult education, socio-emotional competencies, leaders )
Sažetak:
U radu su prezentirane neke teorijske spoznaje o kompetencijama nastavnika u obrazovanju odraslih te ključne ideje nekih dokumenata koji se odnose na obrazovanje odraslih u hrvatskom i europskom kontekstu. Također, predstavljeni su rezultati istraživanja provedenog s ciljem ispitivanja mišljenja voditelja obrazovnih programa za odrasle o potrebnim kompetencijama njihovih nastavnika, s posebnim naglaskom na socio- emocionalne kompetencije i motivaciju. Rezultati prezentirani u ovom radu dobiveni su analizom dijela podataka prikupljenih istraživanjem provedenim u sklopu projekta Europskog socijalnog fonda Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih. Sudjelovao je 201 sudionik, voditelj organizacije ili programa za obrazovanje odraslih iz različitih organizacija, a primijenjen je instrument koji se sastojao od općih podataka, skale potrebne razine socio-emocionalnih kompetencija za nastavnika u obrazovanju odraslih te jednog zatvorenog pitanja kojim je procijenjena potrebna razina motivacije za nastavnike u obrazovanju odraslih, a koje se konceptualno temelji na teoriji samodeterminacije. Rezultati su pokazali da gotovo polovina uzorka voditelja smatra potrebnom najvišu razinu motivacije za nastavnike u obrazovanju odraslih, a koja se odnosi na razvijene sposobnosti samostalnog učenja korištenjem različitih medija te samostalno organiziranje, upravljanje i vrednovanje učenja. Kada je o socio- emocionalnim kompetencijama riječ, sudionici su najpotrebnijim procijenili uvažavanje prava, dostojanstva i slobode izbora svakog polaznika, moralnost/etičnost nastavnika, emocionalnu kontrolu te uvjeravanje i utjecanje na polaznike. Dobiveni rezultati sugeriraju da voditelji organizacija koje se bave obrazovanjem odraslih ili voditelji programa cjeloživotnog učenja u tim organizacijama prepoznaju važnost autonomne motivacije nastavnika i odgovarajućih socio-emocionalnih kompetencija što bi, u praktičnom smislu, trebalo značiti i optimalnu selekciju nastavnika za obrazovanje odraslih, kao i njihovo poticanje na usavršavanje ključnih kompetencija za kvalitetu nastavnog procesa u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 2. Pro. 2016. u 18:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4