Datum: 27.06.
Godina: 2016
Stranica: 63
Mentor: Prskalo, Ivan ; Kunješić, Mateja
Ključne riječi: primarna edukacija; prehrambene navike; stanje uhranjenosti; razina tjelesne aktivnosti; pretilost
( primary education; alimentary habits; nutrition status; body mass index; obesity )
Iako znanstvene spoznaje ukazuju na neospornu važnost tjelesne aktivnosti i pravilne prehrane za zdravlje, razina tjelesne aktivnosti kod djece i mladih se sve više smanjuje, dok se prekomjerna tjelesna masa i pretilost, prouzrokovane upravo nedostatkom tjelesne aktivnosti i nepravilnom prehranom, povećavaju te ujedno predstavljaju jedan od najvećih globalnih problema diljem svijeta. Cilj ovog diplomskog rada je bio dobiti uvid u razinu tjelesne aktivnosti i prehrambene navike djece te njihov zdravstveni status. U istraživanju je sudjelovalo 67 učenika četvrtih razreda iz Zagreba, Hrvatske. Metodom anketnog upitnika prikupljene su informacije o njihovoj tjelesnoj aktivnosti i prehrambenim navikama u korelaciji sa zdravstvenim statusom. Analizom rezultata nisu uočene razlike u ukupnoj tjelesnoj aktivnosti između dječaka i djevojčica, ali je uočena razlika u području prehrambenih navika kod dječaka u odnosu na djevojčice. Dječaci češće konzumiraju brzu i nezdravu hranu te slatkiše i grickalice što se negativno odražava na njihov indeks tjelesne mase. Iako se nalaze u skupini normalno uhranjene djece, veći broj dječaka ima povećani indeks tjelesne mase te se nalazi na granici prekomjerne tjelesne mase. S obzirom na dobivene rezultate, može se zaključiti da djeca još uvijek nisu dovoljno informirana i upućena u važnost pravilne prehrane. Stoga je potrebno kod djece osvijestiti gotovo jednaku važnost pravilne prehrane, kao i tjelesne aktivnosti u promicanju zdravlja.
Upisao u CROSBI: Mateja Kunješić (mateja.kunjesic@ufzg.hr), 7. Pro. 2016. u 12:19 sati