crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 848415

Časopis

Autori: Bubić, Andreja; Ivanišević, Karmen
Naslov: Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća
( How children choose high schools: The role of career self-efficacy and academic performance )
Izvornik: Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18 (2016), 2; 465-489
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: očekivanja; odlučivanje; percipirana akademska kontrola; samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri; upravljanje karijerom
( career decision self-efficacy; career management; decision-making; expectations; perceived academic control )
Sažetak:
Iako se radi o relevantnoj problematici koja za svakog pojedinca ima dalekosežne posljedice, dosada se relativno malen broj istraživanja bavio ispitivanjem procesa odabira srednjih škola. Stoga je provedeno istraživanje kojem je cilj bio detaljnije opisati način na koji učenici donose odluke o srednjim školama te utvrditi doprinos prijašnjeg školskog postignuća i vlastitog doživljaja akademskih sposobnosti samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i očekivanjima od srednje škole. Također, istraživanjem se željela utvrditi važnost samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri u procesu odlučivanja o budućoj srednjoj školi. Dobiveni rezultati pokazuju povezanost učeničkog doživljaja vlastite školske učinkovitosti, odnosno percipirane akademske kontrole, ali ne i objektivnog školskog postignuća, s procjenom osobne samoučinkovitosti u području donošenja profesionalnih odluka. Pritom su percipirana akademska kontrola, kao i učenička znanja o svijetu rada, izdvojeni kao značajni prediktori njihove samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri, a samoučinkovitost u odlučivanju o karijeri i percipirana akademska kontrola kao prediktori učeničkih očekivanja od srednje škole. Dobiveni rezultati upućuju na važnost razvoja učeničkih profesionalnih kompetencija koje su ključne za postavljanje pozitivnijih očekivanja i aktivniji pristup odabiru srednje škole.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.15516/cje.v18i2.1558
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Kako učenici biraju srednje škole: Uloga samoučinkovitosti u odlučivanju o karijeri i školskog postignuća
Upisao u CROSBI: Andreja Bubić (abubic@ffst.hr), 7. Pro. 2016. u 19:31 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4