crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 849450

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Točnost metakognitivne procjene znanja matematike, strategije učenja i postignuće
( The accuracy of metacognitive judgment in mathematics, learning strategies and achivement )
Izvornik: 24.GKHP: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja. Knjiga sažetaka. / Pokrajac-Bulian, A. ; Miletić, I. ; Juretić, J. ; Lopižić, J. (ur.). - Jastrebarsko : Naklada Slap , 2016. 186-186 (ISBN: 978-953-55079-5-6).
Skup: 24.GKHP: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja.
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 09.-12.11. 2016.
Ključne riječi: učenje matematike; strategije učenja; metakognitivna procjena; pristranost procjene
( mathematics; learning strategies; metacognitive judgment; judgment bias )
Sažetak:
Učenička odluka o tome kako i koliko učiti neki sadržaj ovisi o točnosti njegove metakognitivne procjene vlastitog znanja. Istraživanja pokazuju da je uvid učenika u vlastito znanje često pogrešan pri čemu se učenici u pravilu precjenjuju, s time da se najviše precjenjuju učenici nižeg znanja. Učenici koji ne procjenjuju točno učinkovitost vlastitog učenja, neće dovoljno dugo učiti sadržaje za koje misle da ih znaju, ali ih još uvijek nisu savladali što vodi nižem postignuću. Precjenjivanje vlastitog znanja osobito je izraženo u području matematike. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati koliko je točna metakognitivna procjena vlastitog uratka na testu predznanja iz matematike kod učenika prvog razreda gimnazije i utvrditi kako je ta procjena povezana s postignućem na testu znanja i upotrebom strategija elaboracije i ponavljanja u učenju matematike. U istraživanju je sudjelovalo 207 učenika jedne gimnazije. U prvom dijelu istraživanja učenici su ispunjavali upitnik o strategijama učenja matematike, a u drugom dijelu rješavali su test predznanja iz matematike i nakon toga procijenili broj točno riješenih zadataka. Rezultati su potvrdili brojne prethodne nalaze da veliki broj učenika (42%) precjenjuje svoje znanje, kao i da su točnije procjene povezane s boljim uspjehom na testu. Model odnosa između strategija učenja, pristranosti u metakognitivnoj procjeni znanja i postignuća na testu pokazao je da elaboracijske strategije učenja imaju izravan pozitivan učinak na postignuće, dok strategije ponavljanja povećavaju pristranost metakognitivne procjene, koja ima negativan učinak na postignuće. Ovi rezultati u skladu su s nalazima istraživanja prema kojima je upravo poznatost sadržaja, koja se u ovom istraživanju može povezati s upotrebom površinskih strategija ponavljanja, osnova za netočne metakognitivne procjene. Stoga je važno da nastavnici pomognu učenicima da točnije procjenjuju vlastito znanje kako bi mogli izabrati primjerene strategije učenja. Davanjem detaljnih i jasnih povratnih informacija, nastavnici mogu pomoći učenicima u usvajanju točnih standarda za metakognitivnu procjenu znanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Barbara Rončević Zubković (roncevic@ffri.hr), 13. Pro. 2016. u 14:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4