Socijalno-kognitivni pristup samoreguliranom učenju inoga jezika (CROSBI ID 233882)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Bošnjak Terzić, Brankica
hrvatski
Socijalno-kognitivni pristup samoreguliranom učenju inoga jezika
Samoregulacija je u posljednja tri desetljeća jedan od češće istraživanih pojmova u psihologijskoj literaturi, a posljednja dva desetljeća pojavljuje se i primjenjuje i u drugim znanstveno istraživačkim područjima. Značajne promjene uvodi socijalno-kognitivni pristup Bandure (1986).U njemu se naglašava važnost kognitivnih procesa i motivacije koji imaju ključnu ulogu u učenju, među kojima su osobito važni percepcija samoučinkovitosti, uporaba strategija te ciljna orijentacija (Pintrich, 2004 ; Zimmerman, 2000). Iako je posljednjih godina zabilježena važnost samoreguliranoga učenja u ovladavanju inim jezikom, malo je saznanja o odnosu uporabe strategija i percepcije samoučinkovitosti te utjecaju ciljne orijentacije na ovome području. U ovome radu donosimo pregled važnijih istraživanja na području samoreguliranog učenja i učenja inog jezika. Isto tako, želimo istaknuti neke smjerove za buduća istraživanja na području samoregulacije u učenju inog jezika.
samoregulirano učenje ; samoregulirano učenje inoga jezika ; samoučinkovitost ; strategije ; ciljne orijentacije
nije evidentirano
engleski
The socio-cognitive approach to self-regulated learning in L2
nije evidentirano
self-regulated learning ; self-regulated foreign language learning ; self-efficacy ; strategies ; goal orientation
nije evidentirano