crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 849912

Časopis

Autori: Pranjić, Marko
Naslov: Odgajanik - središte pedagoške antropologije
( The educatee – the centre of pedagogical anthropology )
Izvornik: Napredak (1330-0059) 157 (2016), 4; 475-497
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: Pedagoška antropologija ; potreba i mogućnost odgoja ; religijske odgojne tradicije ; filozofska antropologija
( Pedagogical anthropology ; need for and possibility of education ; religious traditions in education ; philosophical anthropology )
Sažetak:
Stavljanje čovjekova dozrijevanja u fokus pedagoške znansvene preokupacije ali i odgoja kao praktične primjene pedagoških načela u praksi, mora imati svoje jako teorijsko utemeljenje. Tim se pitanjem načelno bavi pedagoška antropologija kao jedna od edukacijskih disciplina, a kojoj se ovim prilogom želi osigurati dodatne spoznaje jednim posve novim izvorom. Autor u svom razmišljanju kreće od već davno usvojenog načela čovjekove potrebe i mogućnosti odgajanja u što, za razliku od mnogih dosadašnjih istraživanja, unosi komponentu koja se u pedagoškoj literaturi pojavljuje rijetko ili nikako, naime, da osim filozofskog-psihološko-sociološkog poimanja čovjeka postoji i snažno milenijsko religijsko naslijeđe viđenja ljudskoga bića koje ni u kojem slučaju ne bi smjelo biti zanemarivano, a još manje obezvređivano želi li se čovjekovu potrebu za odgojem i njegovu odgojivost obuhvatiti u cijelosti. Pritom se u prilogu služi religijskim zasadama koje se smatra svjetskima zbog milijardskog mnoštva sljedbenika čija se misao i praksa provjeravala tisućljećima pa zbog toga i silnog utjecaja kojega su ostavile te tradicije na kulturu pojedinih naroda. Riječ je o hinduizmu-budizmu te židovstvu-kršćanstvu i islamu unutar čega se insistira na specifičnosti viđenja čovjeka i pojedinih ljudskih vrijednosti te njihova njegovanja, odnosno autor istraživačkim načelom komparacije upućuje i na ono što pojedine religijske tradicije ne prihvaćaju niti promiču kad je riječ o čovjeku. Tako se autor nada da je učinio iskorak obzirom na dosadašnja promišljanja pedagoške antropologije i ukazao na nove mogućnosti istraživanja ljudske potrebe i mogućnosti odgoja što može biti od velike pomoći kako interdisciplinarnoj nadogradnji pedagoške teorije tako i sveobuhvatnosti pedagoške prakse.
Projekt / tema: 226-2261681-0827
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/177215
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=261231
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odgajanik - središte pedagoške antropologije
Upisao u CROSBI: Marko Pranjić (mpranjic@hrstud.hr), 15. Pro. 2016. u 10:48 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4