crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 850099

Časopis

Autori: Ljubotina, Damir; Juničić, Nataša; Vlahović-Štetić Vesna
Naslov: Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca
( Structure and Predictors of the High School Students' Self-Assessment of Creativity )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 24 (2015), 3; 369-399
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: kreativnost; samoprocjena; divergentno mišljenje; ličnost; akademski uspjeh
( creativity; self-assessment; divergent thinking; personality; academic success )
Sažetak:
U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline. Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene. Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=219507
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=219507
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=219507
Google Scholar: Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca
Upisao u CROSBI: Damir Ljubotina (dljuboti@ffzg.hr), 15. Pro. 2016. u 21:18 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4