crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 850935

Zbornik radova

Autori: Jukić, Renata; Jukić, Domagoj
Naslov: Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja
( Encouraging and developing creativity in school subjects related to the arts )
Izvornik: Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B. ; Škojo, T. (ur.). - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku , 2016. 296-306 (ISBN: 978-953-58055-5-7).
Skup: 1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogijiu umjetnosti
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 17.-18.10.2014.
Ključne riječi: kreativnost; nastavni proces; umjetničko nastavno područje
( creativity; teaching; school subjects related to the arts )
Sažetak:
U današnjem se okružju svakodnevno susrećemo sa situacijama i problemima koji su neoče - kivani, nepredvidljivi, povijesno neprepoznati, te stoga i rješenja takvih problema ne mogu biti šablonska, a razmišljanja o njima usmjerena, monolitna i konvergentna. Pripremanje uče - nika za život (sintagma koju često, no neutemeljeno vežemo uz školu) ne može se bazirati na pamćenju činjenica, zakonitosti i principa, rješavanju danih formula, već na divergentnom, kritičkom mišljenju i napose – razvoju kreativnosti. Jedan od temeljnih ishoda koji očekuje - mo od suvremenog nastavnog procesa je kreativan pojedinac koji je sposoban reagirati na za - htjeve vremena u kojem živi, ali i na one koji će ga dočekati u budućnosti (a koje ne možemo predvidjeti). Kreativnost možemo promatrati kroz kreativni produkt koji je u nastavi teško definirati, ali i kroz sami nastavni proces za kojega su najvećma odgovorni nastavnici koji ga partnerski kreiraju, usmjeravaju i koordiniraju. Odabirom suvremenih didaktičkih strategija nastavniku se pruža mogućnost stvaranja raznih metodičkih scenarija koji će doprinijeti pomaku od tradicionalne nastavne paradigme (zapamćivanja, reproduciranja, usmjerenosti, poslušnosti, kontrole...), ka svevremenoj (paradigmi istraživanja, iskustvenog učenja, kritič - kog promišljanja, kreativnosti...). Kreativnost, kao jednu od očekivanih kompetencija kojom odgovaramo na multidimenzionalne probleme nastave (ali i cjelokupnog društva), moguće je razvijati unutar svih nastavnih područja i predmeta, a nastava umjetnosti izvrstan je po - ligon upravo za poticanje i razvoj kreativnih potencijala učenika. Osim teorijskog pregleda fenomena kreativnosti, nastave kao kreativnog procesa, rad daje didaktičko-metodičke na - putke nastavnicima glazbene i likovne kulture /umjetnosti za stvaranje odgojno-obrazovnih situacija koje su usmjerene ka poticanju kreativnih aktivnosti učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 19. Pro. 2016. u 10:43 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4