crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 851111

Časopis

Autori: Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Naslov: Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi
( The correlation of self-evaluated ADHD symptoms with aggressive behavior and participation in peer violence among children in primary schools )
Izvornik: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52 (2016), 2; 30-41
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: agresivnost ; vršnjačka interakcija ; vršnjačko nasilje ; hiperaktivnost ; impulzivnost ; nepažnja
( aggressive behavior ; peer interaction ; peer violence ; hyperactivity ; impulsivity ; inattention )
Sažetak:
Brojna istraživanja potvrdila su povezanost ADHD-a s vršnjačkim nasiljem i agresivnim ponašanjem. Cilj istraživanja bio je provjeriti povezanost različitih samoprocijenjenih simptoma ADHD-a (hiperaktivnost, impulzivnost i nepažnja) s različitim aspektima vršnjačkog nasilja (tjelesno, verbalno i elektroničko) i agresivnim ponašanjem (reaktivna i proaktivna agresija). U istraživanju je sudjelovao 501 učenik 4., 6. i 8. razreda, 50, 7% dječaka i 49, 3% djevojčica prosječne dobi M=12, 72 (sd=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Kuterovac Jagodić, 2012), Upitnik reaktivno-proaktivne agresije (RPQ ; Raine i sur., 2006) i Skalu hiperaktivnosti- impulzivnosti-pažnje (Vulić-Prtorić, 2006). Provedena je korelacijska analiza (Pearsonov koeficijent korelacije), a značajnost razlika u korelacijama testirana je Fisherovim z testom. Dobivene su statističke značajne povezanosti sve tri mjere vršnjačkog nasilja, verbalno, tjelesno i elektroničko sa sve tri skupine simptoma ADHD-a, impulzivnost, hiperaktivnost, nepažnja (r=0, 151 - 0, 411, p<0, 01), kao i povezanost svih simptoma ADHD-a s reaktivnom i proaktivnom agresijom (r=0, 318 - 0, 486, p<0, 01). Razlike u značajnosti korelacija ovisno o simptomu ADHD-a dobivene su za povezanosti s verbalnim vršnjačkim nasiljem i proaktivnom agresijom, gdje je dobivena jača povezanost impulzivnosti i verbalnog vršnjačkog nasilja u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 20, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom (z=1, 95, p<0, 05) te jača povezanost impulzivnosti i proaktivne agresije u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 42, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom (z=2, 63, p<0, 01). Razlike u povezanosti vršnjačkog nasilja i agresivnog ponašanja sa simptomima nepažnje i hiperaktivnosti nije bilo. Rezultati su potvrdili prijašnje nalaze koji govori u prilog o povezanosti ADHD-a s vršnjačkim nasiljem i agresivnim ponašanjem, a posebice da je ta povezanost jača kada se radi o impulzivnosti. Iz navedenog možemo zaključiti da simptomi impulzivnosti predstavljaju rizik za razvoj vršnjačkog nasilja i agresivnog ponašanja, te da bi bilo dobro djecu koja pokazuju simptome mpulzivnosti uključiti u prevencijske programe za Sprječavanje razvoja vršnjačkog nasilja i agresije.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/search/?show=results&c%5B0%5D=article_search&t%5B0%5D=romstein&s=score&st=desc&r=10&fjnhr%5B0%5D=Hrvatska+revija+za+rehabilitacijska+istra%C5%BEivanja
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/search/?show=results&c%5B0%5D=article_search&t%5B0%5D=romstein&s=score&st=desc&r=10&fjnhr%5B0%5D=Hrvatska+revija+za+rehabilitacijska+istra%C5%BEivanja
Google Scholar: Povezanost samoprocijenjenih simptoma ADHD-a s agresivnim ponašanjem i sudjelovanjem u vršnjačkom nasilju učenika osnovnoškolske dobi
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@foozos.hr), 19. Pro. 2016. u 15:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4