crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 852579

Zbornik radova

Autori: Ružić, Valentina; Matešić, Krunoslav; Štefanec, Antonia
Naslov: Spolne razlike u inteligenciji mjerenoj hrvatskom verzijom WISC-a-IV
( Sex differences in intelligence measured with Croatian version of of WISC-IV )
Izvornik: 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa, znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: knjiga sažetaka / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip (ur.). - Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo , 2016. 220-220 (ISBN: 978-953-55079-5-6).
Skup: 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa, "Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja"
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 9.-12.11.2016.
Ključne riječi: WISC-IV-HR; spolne razlike; inteligencija
( WISC-IV-HR; sex differences; intelligence )
Sažetak:
Postojanje spolnih razlika u kognitivnim sposobnostima je široko istraživana, ali i dalje kontroverzna tema, a rezultati istraživanja su donekle nejednoznačni. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti spolnu nepristranost četvrte revizije instrumenta (WISC-IV-HR) u Hrvatskoj, te primjerenost korištenja zajedničkih normi, što je do sada istraživano u mnogim zemljama. Također, s obzirom na nelinearno razvijanje mozgovnih struktura kod mladića i djevojaka u radoblju djetinjstva i adolescencije, provjereno je postojanje razlika prema dobnim skupinama. U istraživanju je sudjelovalo 1200 djece i adolescenata u dobi od 6 godina do 16 godina i 11 mjeseci, ispitanih WISC-IV-HR-om u sklopu hrvatske standardizacije. Uzorak je stratificiran (prema dobi, spolu i zemljopisnoj regiji) u skladu s popisom stanovništva. WISC-IV uključuje 10 temeljnih i 5 dopunskih subtestova koji se kombiniraju u 4 indeksa (verbalno shvaćanje, perceptivno rasuđivanje, radno pamćenje i brzina obrade informacija) i u ukupan IQ. Analizirane su spolne razlike u ukupnom uzorku te prema dobnim skupinama (6-9, 10-12 i 13-16 godina), te varijance rezultata pojedinih skupina. Dobivena je statistički značajna razlika na Indeksu brzine obrade informacija, u korist djevojaka, i to na sva tri subtesta ovog indeksa i neovisno o dobi. Dobivene su i statistički značajne razlike u Perceptivnom rasuđivanju, u korist mladića starijih od 10 godina, te u Verbalnom shvaćanju u korist djevojaka mlađih od 9 godina. U ukupnom IQ-u nisu dobivene statistički značajne spolne razlike ni u jednoj dobi. Analiza distribucija rezultata nije pokazala spolne specifičnosti. Dobiveni rezultati u skladu su s rezultatima dobivenim u većini zemalja koje su standardizirale WISC-IV, pri čemu su najizraženije spolne razlike dobivene u Indeksu brzine obrade informacija, neovisno o dobi. Nisu dobivene statistički značajne spolne razlike u ukupnom IQ-u ni u jednoj dobnoj skupini, dok su razlike u pojedinim subtestovima razumljive i objašnjive u razvojnom smislu. Dobiveni rezultati podržavaju korištenje zajedničkih normi na WISC-u-IV i podržavaju pretpostavke o jednakim kognitivnim sposobnostima djevojaka i mladića na općoj razini intelektualnog funkcioniranja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valentina Ružić (valentina.ruzic@public.carnet.hr), 27. Pro. 2016. u 23:36 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4