crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 853262

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Pavlović, Žana
Naslov: Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti
( Sources of stress for teachers of pre-school children and their personality traits )
Izvornik: Sigurnost (0350-6886) 58 (2016), 4; 291-310
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: ličnost ; izvori stresa odgojiteljica ; suočavanje
( personality ; sources of stress in preschool teachers ; coping )
Sažetak:
Interakcija ličnosti odgojitelja (zajedno s njezinim/njegovim dispozicijskim suočavanjem sa stresom), socijalne i fizičko-tehničke okoline utječe na doživljaj stresa na poslu, kao i na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom. Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost prognoze općeg doživljaja stresa te izvora stresa na temelju osobina ličnosti odgojiteljica (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), radnog staža te varijabli dispozicijskog stila suočavanja sa stresom. U istraživanju je sudjelovalo 336 odgojiteljica Splitsko-dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata, i to: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma– pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da su statistički značajni prediktori za kriterije opći doživljaj stresa te međuljudske odnose kao izvore stresa radni staž i dispozicijsko suočavanje sa stresom usmjereno na emocije. Statistički značajni prediktori za kriterije (stresore) odnosi s roditeljima, ponašanje djece te radni uvjeti kao izvore stresa su samoefikasnost i dispozicijsko suočavanje usmjereno na emocije. Nalazi istraživanja mogu pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, ali i usvajanje učinkovitih strategija situacijskog suočavanja sa stresom, zajedno s vještinama socijalne interakcije.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/172576
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=254634
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti
Upisao u CROSBI: Joško Sindik (Josko.Sindik@inantro.hr), 1. Sij. 2017. u 09:45 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4