Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti (CROSBI ID 234590)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Pavlović, Žana
hrvatski
Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti
Interakcija ličnosti odgojitelja (zajedno s njezinim/njegovim dispozicijskim suočavanjem sa stresom), socijalne i fizičko-tehničke okoline utječe na doživljaj stresa na poslu, kao i na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom. Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost prognoze općeg doživljaja stresa te izvora stresa na temelju osobina ličnosti odgojiteljica (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), radnog staža te varijabli dispozicijskog stila suočavanja sa stresom. U istraživanju je sudjelovalo 336 odgojiteljica Splitsko-dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata, i to: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma– pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da su statistički značajni prediktori za kriterije opći doživljaj stresa te međuljudske odnose kao izvore stresa radni staž i dispozicijsko suočavanje sa stresom usmjereno na emocije. Statistički značajni prediktori za kriterije (stresore) odnosi s roditeljima, ponašanje djece te radni uvjeti kao izvore stresa su samoefikasnost i dispozicijsko suočavanje usmjereno na emocije. Nalazi istraživanja mogu pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, ali i usvajanje učinkovitih strategija situacijskog suočavanja sa stresom, zajedno s vještinama socijalne interakcije.
ličnost ; izvori stresa odgojiteljica ; suočavanje
nije evidentirano
engleski
Sources of stress for teachers of pre-school children and their personality traits
nije evidentirano
personality ; sources of stress in preschool teachers ; coping
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58 (4)
2016.
291-310
objavljeno
0350-6886