Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti (CROSBI ID 234590)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sindik, Joško ; Pavlović, Žana Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti // Sigurnost : časopis za sigurnost u radnoj i životnoj okolini, 58 (2016), 4; 291-310

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Pavlović, Žana

hrvatski

Izvori stresa kod odgojiteljica predškolske djece i njihove osobine ličnosti

Interakcija ličnosti odgojitelja (zajedno s njezinim/njegovim dispozicijskim suočavanjem sa stresom), socijalne i fizičko-tehničke okoline utječe na doživljaj stresa na poslu, kao i na svakodnevno funkcioniranje odgojitelja i kvalitetu odnosa s djecom. Cilj istraživanja bio je ispitati mogućnost prognoze općeg doživljaja stresa te izvora stresa na temelju osobina ličnosti odgojiteljica (optimizam/pesimizam, emocionalna kompetencija, samoefikasnost), radnog staža te varijabli dispozicijskog stila suočavanja sa stresom. U istraživanju je sudjelovalo 336 odgojiteljica Splitsko-dalmatinske županije. Primijenjeno je više mjernih instrumenata, i to: Skala procjene stresnosti posla odgojitelja, Skala optimizma– pesimizma, Skala opće samoefikasnosti, Skala socijalne poželjnosti, Upitnik emocionalne kompetencije EUK-15, Upitnik stilova suočavanja sa stresnim situacijama i Upitnik suočavanja sa stresnim situacijama. Rezultati su pokazali da su statistički značajni prediktori za kriterije opći doživljaj stresa te međuljudske odnose kao izvore stresa radni staž i dispozicijsko suočavanje sa stresom usmjereno na emocije. Statistički značajni prediktori za kriterije (stresore) odnosi s roditeljima, ponašanje djece te radni uvjeti kao izvore stresa su samoefikasnost i dispozicijsko suočavanje usmjereno na emocije. Nalazi istraživanja mogu pomoći osmišljavanju i unapređivanju programa kojima je za cilj prevencija stresa, ali i usvajanje učinkovitih strategija situacijskog suočavanja sa stresom, zajedno s vještinama socijalne interakcije.

ličnost ; izvori stresa odgojiteljica ; suočavanje

nije evidentirano

engleski

Sources of stress for teachers of pre-school children and their personality traits

nije evidentirano

personality ; sources of stress in preschool teachers ; coping

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58 (4)

2016.

291-310

objavljeno

0350-6886

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost