crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 855852

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Klarin, Mira
Naslov: Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti
( Leadership in the school context from the attachment theory perspective )
Knjiga: Kompetencijski profil ravnatelja
Urednik/ci: Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor
Izdavač: Sveučilište u Zadru
Grad: Zadar
Godina: 2016
Raspon stranica:: 217-232
Ukupni broj stranica u knjizi:: 303
ISBN: 978-953-331-130-2
Ključne riječi: rukovođenje, školski kontekst, teorija privrženost
( leadership, school context, attachment theory )
Sažetak:
Uloga ravnatelja u obrazovnom sustavu izuzetno je važna. Rukovođenje u školskom kontekstu specifično je u odnosu na rukovođenje u drugim profesijama. Suvremena literatura ovo područje rada odnosno profesiju ravnatelja povezuje s teorijom privrženosti. Iz tog razloga za razumijevanje odnosa u školi, s aspekta učenika, učitelja i na koncu onoga koji upravlja školskim sustavom, poznavanje mehanizama koji stoje u osnovi formiranja međuljudskih odnosa, moglo bi biti višestruko korisno. U ovom poglavlju iznosi se pregled temeljnih spoznaja iz područja teorije privrženosti te njezina primjena u razumijevanju međuljudskih odnosa u školi. Specifično, poznavanje osnovnih obrazaca privrženosti kod djece, omogućuje svakom sudioniku školskog procesa razumijevanje ponašanja konkretnog djeteta. Također poznavanje obrazaca privrženosti kod nastavnika i ostalih kolega, ravnatelju može omogućiti razumijevanje ponašanja drugih. Na koncu, u poglavlju se nudi mogućnost detektiranja vlastitog dominantnog obrasca privrženosti koja vodi ka mogućnosti upravljanja vlastitim ponašanjem. Samoregulacija, odnosno sposobnost upravljanja vlastitim ponašanjem doprinosi uspostavljanju uspješnih međuljudskih odnosa što čini važnu sastavnicu efikasnog rukovođenje. Sveukupno, nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete objasniti pojam privrženosti i razlikovati različite oblike privrženosti, objasniti što je to "sigurna baza" i argumentirano raspravljati o njenoj važnosti u školskom kontekstu i njenom doprinosu postignućima učenika, nastavnika i ravnatelja.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Mira Klarin (mklarin@unizd.hr), 13. Sij. 2017. u 18:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4