crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 856549

Časopis

Autori: Vulić-Prtorić, Anita; Lončarević, Ivana
Naslov: Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije
( Academic achievement and mental health: From relations to interventions )
Izvornik: Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 157 (2016), 3; 301-324
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: anksioznost, depresivnost, psihosomatski simptomi, hiperaktivnost, agresivnost, školski uspjeh
( anxiety, depression, somatic symptoms, hyperactivity, aggression, academic achievement )
Sažetak:
U radu su prikazani rezultati ispitivanja odnosa između školskog uspjeha i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja osnovnoškolskih učenika i to iz perspektive učenika i nastavnika. U radu su prikazani rezultati dobiveni kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjem. U kvantitativnom dijelu prikupljeni su podaci iz više istraživanja u kojima je korištena ista metodologija. Ispitanici su bili su učenici viših razreda osnovnih škola (od 400 do 800 učenika u pojedinom istraživanju). Upitnicima samoprocjene ispitani su specifični obrasci povezanosti između školskog uspjeha i simptoma anksioznosti, depresivnosti, agresivnosti, hiperaktivnosti, psihosomatskih simptoma, i dr. Kvalitativno istraživanje provedeno je u formi vođene rasprave u četiri fokus grupe u kojima je sudjelovalo dvanaest nastavnika predmetne nastave i osamnaest učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Teme diskusije u fokus grupama korespondiraju temama u kvantitativnom istraživanju. Komparativna analiza rezultata ukazuje na slijedeće glavne zaključke: 1) najveća povezanost školskog neuspjeha je sa simptomima depresivnosti i agresivnosti, 2) različiti su obrasci tih povezanosti u uzorcima djevojčica i dječaka - te su povezanosti značajnije u uzorcima djevojčica, 3) nastavnici i učenici različito procjenjuju učestalost internaliziranih i eksteranliziranih simptoma kod učenika, ali se slažu u procjeni međusobnog utjecaja tih simptoma i školskog uspjeha, 4) interpretacije dobivenih nalaza mogu poslužiti kao smjernice u izradi interventnih programa, ali i općenito boljeg razumijevanja učenika u školi - kako se osjećaju, što doživljavaju i što misle da treba mijenjati.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije
Upisao u CROSBI: Anita Vulić Prtorić (anprtoric@unizd.hr), 18. Sij. 2017. u 11:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4