crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 858791

Zbornik radova

Autori: Sušanj, Zoran; Jakopec, Ana
Naslov: Organizacijska pravednost i njeni korelati: Kakvo je stanje u obrazovnom kontekstu?
Izvornik:
Skup: 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 09. - 12.studenoga 2016.
Ključne riječi: organizacijska pravednost, korelati organizacijske pravednosti, akademski kontekst
Sažetak:
Značaj odrednica i učinaka organizacijske pravednosti u radnom je okruženju odavno prepoznat: doživljaj (ne)pravednog tretmana odražava se na stavove, motivaciju, ponašanja i radnu uspješnost zaposlenika. No, ove spoznaje slabo prenosimo u obrazovni kontekst i rijetko ih koristimo za razvoj obrazovanja. Izuzetak čine istraživanja koja kod učenika provjeravaju učinke doživljaja pravednosti u nastavnom procesu, nalazi kojih potvrđuju učinke pravednosti vrlo slične onima u radnom kontekstu. Istraživanja koja istovremeno zahvaćaju doživljaje, stavove i ponašanja najznačajnijih dionika obrazovnog procesa - učenika i nastavnika - gotovo da i nema. Stoga je osmišljeno istraživanje Pravednost na studiju koje je tijekom ljetnog semestra ove godine provedeno na studentima i nastavnicima Filozofskih fakulteta u Rijeci i Osijeku. Anketno je ispitivanje studenata uključivalo mjerenje 1) doživljaja studenata o pravednosti profesora i kolega s kojima studiraju, 2) poželjna, organizacijski odgovorna ponašanja studenata prema Fakultetu u cjelini, profesorima i kolegama, 3) radnu angažiranost studenata, 4) zadovoljstvo studenata studijem, 5) akademski optimizam studenata (povjerenje studenata u profesore, doživljaj akademskog pritiska/poticaja te identifikaciju studenata s Fakultetom) te 6) nepoželjna organizacijska ponašanja studenata. Nastavnici u suradničkom i nastavnom zvanju ispunili su upitnik koji mjeri 1) doživljaj nastavnika o pravednosti Fakulteta u cjelini, neposredno nadređenog, suradnika te studenata, 2) povjerenje nastavnika u Fakultet, neposredno nadređenog, suradnike te studente, 3) poželjna, organizacijski odgovorna ponašanja nastavnika prema Fakultetu, nadređenom, suradnicima i studentima te 4) doživljaj nastavnika o uspješnosti studenata. Ukupno je na oba fakulteta ispitano 1513 studenata i 158 nastavnika. U radu se prikazuju osnovni deskriptivni pokazatelji svih mjerenih konstrukata te se raspravlja o mogućnostima njihove primjene u razvoju cjelokupnog sustava odgoja i obrazovanja, u rasponu od razvoja obrazovnih politika i unapređenja upravljanja obrazovnim institucijama do planiranja nastavnih aktivnosti i utjecanja na proces učenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Jakopec (ajakopec1@ffos.hr), 30. Sij. 2017. u 14:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4