Organizacijska pravednost i njeni korelati: Kakvo je stanje u obrazovnom kontekstu? (CROSBI ID 644555)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sušanj, Zoran ; Jakopec, Ana
engleski
Organizacijska pravednost i njeni korelati: Kakvo je stanje u obrazovnom kontekstu?
Značaj odrednica i učinaka organizacijske pravednosti u radnom je okruženju odavno prepoznat: doživljaj (ne)pravednog tretmana odražava se na stavove, motivaciju, ponašanja i radnu uspješnost zaposlenika. No, ove spoznaje slabo prenosimo u obrazovni kontekst i rijetko ih koristimo za razvoj obrazovanja. Izuzetak čine istraživanja koja kod učenika provjeravaju učinke doživljaja pravednosti u nastavnom procesu, nalazi kojih potvrđuju učinke pravednosti vrlo slične onima u radnom kontekstu. Istraživanja koja istovremeno zahvaćaju doživljaje, stavove i ponašanja najznačajnijih dionika obrazovnog procesa - učenika i nastavnika - gotovo da i nema. Stoga je osmišljeno istraživanje Pravednost na studiju koje je tijekom ljetnog semestra ove godine provedeno na studentima i nastavnicima Filozofskih fakulteta u Rijeci i Osijeku. Anketno je ispitivanje studenata uključivalo mjerenje 1) doživljaja studenata o pravednosti profesora i kolega s kojima studiraju, 2) poželjna, organizacijski odgovorna ponašanja studenata prema Fakultetu u cjelini, profesorima i kolegama, 3) radnu angažiranost studenata, 4) zadovoljstvo studenata studijem, 5) akademski optimizam studenata (povjerenje studenata u profesore, doživljaj akademskog pritiska/poticaja te identifikaciju studenata s Fakultetom) te 6) nepoželjna organizacijska ponašanja studenata. Nastavnici u suradničkom i nastavnom zvanju ispunili su upitnik koji mjeri 1) doživljaj nastavnika o pravednosti Fakulteta u cjelini, neposredno nadređenog, suradnika te studenata, 2) povjerenje nastavnika u Fakultet, neposredno nadređenog, suradnike te studente, 3) poželjna, organizacijski odgovorna ponašanja nastavnika prema Fakultetu, nadređenom, suradnicima i studentima te 4) doživljaj nastavnika o uspješnosti studenata. Ukupno je na oba fakulteta ispitano 1513 studenata i 158 nastavnika. U radu se prikazuju osnovni deskriptivni pokazatelji svih mjerenih konstrukata te se raspravlja o mogućnostima njihove primjene u razvoju cjelokupnog sustava odgoja i obrazovanja, u rasponu od razvoja obrazovnih politika i unapređenja upravljanja obrazovnim institucijama do planiranja nastavnih aktivnosti i utjecanja na proces učenja.
organizacijska pravednost, korelati organizacijske pravednosti, akademski kontekst
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
---.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
24. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA
predavanje
09.11.2016-12.11.2016
Opatija, Hrvatska