crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 86125

Zbornik radova

Autori: Jurdana-Šepić, Rajka; Milotić, Branka
Naslov: Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije
( Using physics textbooks in the schools of Primorsko-goranska county )
Izvornik: Udžbenik i virtualno okruženje / S.Halačev (ur.). - Zagreb : Školska knjiga , 2004. 167-174.
Skup: Znanstveno-stručni skup: Suvremeni udžbenik i virtualno okruženje
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 20.5.2002.
Ključne riječi: kvaliteta nastave fizike; udžbenici
( quality of physics teaching; textbooks )
Sažetak:
Anonimnom anketom o korištenju udžbenika fizike obuhvaćeno je 196 učenika sedmih i osmih razreda triju riječkih osnovnih škola, 644 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda četiriju riječkih gimnazija i njihovi nastavnici. Anketa je provedena početkom školske godine 2001/2002, a pitanja su se odnosila na prethodnu školsku godinu. 65% osnovnoškolaca rabi udžbenik samo u školi, a 30% osnovnoškolaca služi se njime samostalno. Iako, prema navedenom, nastavnici posvećuju dužnu pažnju radu s udžbenikom, u 68% slučajeva upotreba je udžbenika tijekom nastave fizike pasivna i svodi se na čitanje. Gimnazijski nastavnici fizike smatraju da 46% gimnazijalaca zadržava jednake navike korištenja udžbenika u srednjoj kao i osnovnoj školi, no 52% učenika procjenjuje da u gimnaziji čak rjeđe koriste udžbenik nego u osnovnoj školi. Više od 60% gimnazijalaca nikad ne koristi udžbenik iz fizike te navodi da im on nije koristan. Od onih koji udžbenik koriste, 19% to čini na poticaj nastavnika, samo 6% traga za dodatnim sadržajima, a 52% u udžbeniku traži objašnjenja nastavnih sadržaja. 61% gimnazijalaca češće se služi udžbenikom iz kemije nego udžbenikom iz fizike, dok se udžbenikom matematike češće koristi 39% učenika, ali je podjednak postotak i onih koji udžbenik matematike koriste rjeđe nego udžbenik fizike. Razloge slabog korištenja udžbenika fizike u gimnaziji i nastavnici i učenici vide u neiskustvu učenika u služenju literaturom te u frustriranosti preopširnim nastavnim sadržajima. 50 % gimnazijalaca mahom pozitivno komentira provedenu anketu, upozorava na želju za izražavanjem svojih stavova i apela za angažman na promjeni postojećeg stanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 0009003
Izvorni jezik: hrv
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Pedagogija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4