crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 861526

Zbornik radova

Autori: Štambuk, Marina; Čorkalo Biruški, Dinka
Naslov: Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba
( Ethnic upbringing in the divided post-war community )
Izvornik: Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa / Vodička, Tomislav (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji , 2016. 41-42 (ISBN: 978-953-7823-56-6).
Skup: Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 10-11.10.2016.
Ključne riječi: etnički odgoj ; etnički podijeljena zajednica ; rat ; razvojni ishodi ; međuetnički odnosi
( ethnic upbringing ; ethnically divided community ; war ; developmental outcomes ; interethnic relations )
Sažetak:
Razvoj pojedinca rezultat je zajedničkog djelovanja njegovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se on/a razvija te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije jest pripisivanje društvenog značenja, te stavovi i vjerovanja o važnosti etničke pripadnosti, osobito onda kada se razvoj zbiva u višeetničkom okruženju. U razdoblju adolescencije mladi počinju više istraživati svoj identitet, pa tako i etnički, te im postaje važno istražiti značenje i implikacije ovog oblika grupne pripadnosti. U isto vrijeme mladi doživljavaju i više iskustava u kojima njihov etnički identitet ima važnu ulogu, češće percipiraju diskriminaciju na etničkoj osnovi, te postaju osjetljiviji i podložniji stresu koji ona izaziva. To posebno vrijedi za zajednice koje se oporavljaju od rata i u kojima je etnička pripadnost važan element oblikovanja dinamike društvenih odnosa, kakav je npr. današnji Vukovar. U takvim je zajednicama etnički odgoj poseban izazov roditeljstvu, s važnim implikacijama i za dječje razvojne ishode i za međuetničke odnose u zajednici. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati odnos etničkog odgoja, nekih razvojnih ishoda mladih i percepcije međuetničkih odnosa u Vukovaru. U istraživanju je sudjelovala gotovo čitava populacija mladih koji su pohađali 8. razrede osnovnih (N = 125) i 2. razrede srednjih škola (N = 433) u nastavi na hrvatskom i na srpskom jeziku u Vukovaru. Primijenjeni instrument je sadržavao upitnik sociodemografskih podataka, etničkog odgoja te mjere različitih pokazatelja razvojnih ishoda i međugrupnih odnosa. Rezultati upućuju na važnost intenziteta etničkog odgoja za razvoj mladih, a osobito za njihove međugrupne odnose. Nalazi će se raspraviti u svjetlu smjernica za intervencije koje mogu pomoći mladima u razvijanju stabilnih i nenasilnih odnosa s vršnjacima, što dugoročno može pridonijeti oporavku i razvoju zajednice.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Marina Štambuk (mstambuk@hrstud.hr), 14. Vel. 2017. u 12:13 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4