Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba (CROSBI ID 645037)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Štambuk, Marina ; Čorkalo Biruški, Dinka Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba // Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa / Vodička, Tomislav (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 41-42

Podaci o odgovornosti

Štambuk, Marina ; Čorkalo Biruški, Dinka

hrvatski

Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba

Razvoj pojedinca rezultat je zajedničkog djelovanja njegovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se on/a razvija te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije jest pripisivanje društvenog značenja, te stavovi i vjerovanja o važnosti etničke pripadnosti, osobito onda kada se razvoj zbiva u višeetničkom okruženju. U razdoblju adolescencije mladi počinju više istraživati svoj identitet, pa tako i etnički, te im postaje važno istražiti značenje i implikacije ovog oblika grupne pripadnosti. U isto vrijeme mladi doživljavaju i više iskustava u kojima njihov etnički identitet ima važnu ulogu, češće percipiraju diskriminaciju na etničkoj osnovi, te postaju osjetljiviji i podložniji stresu koji ona izaziva. To posebno vrijedi za zajednice koje se oporavljaju od rata i u kojima je etnička pripadnost važan element oblikovanja dinamike društvenih odnosa, kakav je npr. današnji Vukovar. U takvim je zajednicama etnički odgoj poseban izazov roditeljstvu, s važnim implikacijama i za dječje razvojne ishode i za međuetničke odnose u zajednici. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati odnos etničkog odgoja, nekih razvojnih ishoda mladih i percepcije međuetničkih odnosa u Vukovaru. U istraživanju je sudjelovala gotovo čitava populacija mladih koji su pohađali 8. razrede osnovnih (N = 125) i 2. razrede srednjih škola (N = 433) u nastavi na hrvatskom i na srpskom jeziku u Vukovaru. Primijenjeni instrument je sadržavao upitnik sociodemografskih podataka, etničkog odgoja te mjere različitih pokazatelja razvojnih ishoda i međugrupnih odnosa. Rezultati upućuju na važnost intenziteta etničkog odgoja za razvoj mladih, a osobito za njihove međugrupne odnose. Nalazi će se raspraviti u svjetlu smjernica za intervencije koje mogu pomoći mladima u razvijanju stabilnih i nenasilnih odnosa s vršnjacima, što dugoročno može pridonijeti oporavku i razvoju zajednice.

etnički odgoj ; etnički podijeljena zajednica ; rat ; razvojni ishodi ; međuetnički odnosi

nije evidentirano

engleski

Ethnic upbringing in the divided post-war community

nije evidentirano

ethnic upbringing ; ethnically divided community ; war ; developmental outcomes ; interethnic relations

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-42.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa

Vodička, Tomislav

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7823-56-6

Podaci o skupu

Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa

pozvano predavanje

10.10.2016-11.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija