crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 863591

Časopis

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana
Naslov: Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine
( Incidence and Types of Electronic Abuse of Students Higher Elementary Grades in Tree Diferent School Environments )
Izvornik: Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65 (2016), 1; 75-94
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: e-zlostavljanje ; suvremene tehnologije ; škole različite po veličini i sociodemografskom okruženju ; učenici viših razreda osnovnoškolske dobi
( electronic abuse of modern tehnology ; which vary by school size and the socio-demographic environment ; students in the higher grades of primary school age )
Sažetak:
Cilj istraživanja je utvrditi učestalost i oblike elektroničkog zlostavljanja (e- zlostavljanje) učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine: 1) gradskoj, urbanoj (velika škola), 2) prigradskoj, srednje urbanoj (srednje velika škola) i 3) seoskoj (mala škola). Rezultati istraživanja pokazuju da s povećanjem dobi učenika, većim iskustvom u radu na suvremenim tehnologijama, češćim provođenjem slobodnog vremena na računalu, mobitelu i internet aplikacijama se povećava e-zlostavljanje s direktnom namjerom. S veličinom i urbanijim okruženjem škole, povećanjem dobi učenika, većom količinom slobodnog vremena provedenog na računalu i mobitelu povećava se vjerojatnost e- zlostavljanja kršenjem tuđeg identiteta. S veličinom i urbanijim okruženjem škole te povećanjem dobi učenika povećava se vjerojatnost e-zlostavljanja uznemiravanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere. Dužina korištenja interneta i mobitela preko sat vremena prediktivna je za pojavu e- zlostavljanja. Učenici najviše koriste Facebook aplikaciju te ukoliko je koriste više od 2 sata dnevno je prediktivno za pojavu e-zlostavljanja. Na drugom mjestu koriste Chat aplikaciju, ali je koriste vremenski kraće. U velikoj i srednjoj školi gradske i prigradske sredine je najveća pojavnost e-zlostavljanja zanemarivanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere, dok je u maloj školi seoske sredine najčešće prisutno e-zlostavljanje s direktnom namjerom. Edukacija o štetnim učincima suvremenih tehnologija potrebna je svim učenicima u školama kako bi se smanjilo e-nasilje i spriječilo e-zlostavljanje naročito ono s direktnom namjerom i kršenjem tuđeg identiteta te posebno kod djece i mladih koja su u riziku.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 863591.El._zlostavljanje_za_Vjesnik.pdf (tekst priložen 21. Ožu. 2017. u 17:01 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 27. Vel. 2017. u 09:00 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4