Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom (CROSBI ID 236977)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Reić Ercegovac, Ina
hrvatski
Doživljeno vršnjačko nasilje: relacije s dobi, spolom, razrednim ozračjem i školskim uspjehom
Cilj ovoga rada je istražiti učestalost doživljavanja nekih oblika nasilnih ponašanja od školskih vršnjaka s obzirom na dob i spol te ispitati povezanost između učestalosti doživljavanja nasilja, školskog uspjeha te nekih elemenata razrednog ozračja. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilno ponašanje te da je verbalno nasilje najčešći oblik doživljenog nasilja. Sudjelovalo je ukupno 400 sudionika, 195 učenika i 205 učenica viših razreda OŠ, a primijenjen je instrument kojim su prikupljeni opći podatci, podatci o učestalosti doživljavanja nasilja te podatci o osjetljivosti na nasilje u razrednom kontekstu. Rezultati su uglavnom potvrdili polazne hipoteze. Pokazalo se da učenici češće nego učenice doživljavaju nasilna ponašanja, da su verbalni oblici nasilja najčešći, da je učestalost doživljenog nasilja procijenjena najvišom u završnom razredu osnovne škole te da postoji značajna povezanost između doživljenog nasilnog ponašanja, uspjeha u školi i osjetljivosti na nasilje u razrednom ozračju. Rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o vršnjačkom nasilju te su naglašene implikacije za školski rad.
doživljena nasilna ponašanja ; osjetljivost na nasilje ; školski uspjeh ; učenici osnovne škole
nije evidentirano
engleski
Experienced peer violence: relation to age, gender, class climate and school achievement
nije evidentirano
experienced violent behaviour ; sensitivity to violence ; school achievement ; elementary school students
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65 (2)
2016.
251-271
objavljeno
0037-654X
1848-0756