crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 864155

Časopis

Autori: Skočić Mihić, Sanja; Sekušak-Galešev, Snježana
Naslov: Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
( Metric characteristics of the preschool Inclusion Questionnaire )
Izvornik: Paediatria Croatica (1330-1403) 60 (2017), 4; 146-152
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: dijete ; predškolsko ; upitnik
( child ; preschool ; surveys and questionnaires )
Sažetak:
Istraživanja pokazuju da kvaliteta predškolske inkluzije ovisi o pozitivnim stavovima odgajatelja prema uključenosti predškolske djece s teškoćama kao i njihovoj kompetentnosti za rad u inkluzivnim skupinama. U Republici Hrvatskoj nedostaju mjerni instrumenti koji bi ispitivali stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji. Cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument koji ispituje stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji te utvrditi njegove metrijske karakteristike. U istraživanju je sudjelovalo 476 odgajatelja zaposlenih u vrtićima Primorsko-goranske županije. Korišten je Upitnik stavova odgajatelja prema predškolskoj inkluziji, dvofaktorske strukture: (1) Stav prema predškolskoj inkluziji i (2) Samoprocijenjena kompetentnost za rad s djecom s teškoćama. Ovo je prvo takvo istraživanje u nas i pokazuje da odgajatelji imaju pozitivan stav prema predškolskoj inkluziji, a neodlučni su u procjeni osobne kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama, što je u skladu s inozemnim istraživanjima. Pozitivniji stav odgajatelja prema predškolskoj inkluziji povezan je s višom razinom samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, a ukupni rezultat na upitniku je indeks proinkluzivosti odgajatelja. Na temelju rezultata dobivenih primjenom upitnika moguće je: (1) utvrđivanje proinkluzivnih stavova odgajatelja i vrtića, (2) educiranje i pripremanje djelatnika vrtića čiji indikatori ukazuju na nižu razinu proinkluzivnosti, (3) mjerenje i evaluiranje programa stručnih usavršavanja usmjerenih na jačanje kompetencija odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u redovnim skupinama.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 864155.2017_Metrijske_karakt_Skocic_Sekusak_a1.pdf (tekst priložen 2. Ožu. 2017. u 12:09 sati)
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
Upisao u CROSBI: Sanja Skočić-Mihić (sanjasm@ufri.hr), 2. Ožu. 2017. u 12:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4