Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije (CROSBI ID 237034)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Skočić Mihić, Sanja ; Sekušak-Galešev, Snježana
hrvatski
Metrijske karakteristike Upitnika predškolske inkluzije
Istraživanja pokazuju da kvaliteta predškolske inkluzije ovisi o pozitivnim stavovima odgajatelja prema uključenosti predškolske djece s teškoćama kao i njihovoj kompetentnosti za rad u inkluzivnim skupinama. U Republici Hrvatskoj nedostaju mjerni instrumenti koji bi ispitivali stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji. Cilj istraživanja bio je konstruirati mjerni instrument koji ispituje stavove odgajatelja prema predškolskoj inkluziji te utvrditi njegove metrijske karakteristike. U istraživanju je sudjelovalo 476 odgajatelja zaposlenih u vrtićima Primorsko-goranske županije. Korišten je Upitnik stavova odgajatelja prema predškolskoj inkluziji, dvofaktorske strukture: (1) Stav prema predškolskoj inkluziji i (2) Samoprocijenjena kompetentnost za rad s djecom s teškoćama. Ovo je prvo takvo istraživanje u nas i pokazuje da odgajatelji imaju pozitivan stav prema predškolskoj inkluziji, a neodlučni su u procjeni osobne kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama, što je u skladu s inozemnim istraživanjima. Pozitivniji stav odgajatelja prema predškolskoj inkluziji povezan je s višom razinom samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama, a ukupni rezultat na upitniku je indeks proinkluzivosti odgajatelja. Na temelju rezultata dobivenih primjenom upitnika moguće je: (1) utvrđivanje proinkluzivnih stavova odgajatelja i vrtića, (2) educiranje i pripremanje djelatnika vrtića čiji indikatori ukazuju na nižu razinu proinkluzivnosti, (3) mjerenje i evaluiranje programa stručnih usavršavanja usmjerenih na jačanje kompetencija odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u redovnim skupinama.
dijete ; predškolsko ; upitnik
nije evidentirano
engleski
Metric characteristics of the preschool Inclusion Questionnaire
nije evidentirano
child ; preschool ; surveys and questionnaires
nije evidentirano