crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 866863

Časopis

Autori: Nikčević-Milković, Anela; Jerković, Ana; Rukavina, Maja
Naslov: Stanje, problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
( Status, problems and needs working with talented pupils in primary schools in Croatia )
Izvornik: Magistra Iadertina (1846-3606) 11 (2017), 1; 9-34
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: daroviti i talentirani učenici, stanje, problemi i potrebe rada s darovitim i talentiranim učenicima u osnovnim školama, Upitnik o stanju i potrebama rada s darovitim i talentiranim učenicima
( gifted and talented students, the state, problems and needs of gifted pupils in primary schools, questionnaire on the status and needs of gifted students )
Sažetak:
U radu je konstruiran Upitnik za ispitivanje stanja i potreba rada s darovitim i talentiranim učenicima. Upitnikom je ispitano stanje i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama Republike Hrvatske između 378 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave svih profila. Faktorskom analizom upitnika dobivena su tri faktora: 1) Posebni programi, metode i oblici rada s darovitim i talentiranim učenicima, 2) Skrb o darovitim i talentiranim učenicima, 3) Identifikacija i poticanje darovitih i talentiranih učenika. Zatim su ispitani rezultati na navedena tri faktora s obzirom na različite kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na: a) tri različite regije Republike Hrvatske, b) različitog profila, c) različitih godina staža i d) različitog obrazovanja o darovitima. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji/nastavnici u osnovnim školama s obzirom na regiju Hrvatske statistički značajno više koriste posebne programe, metode i oblike rada u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. U srednjoj i sjevernoj regiji Hrvatske u odnosu na južnu učitelji/nastavnici statistički značajno više skrbe o darovitim i talentiranim učenicima. Rezultati na faktoru identifikacije darovitih učenika najniži su među učiteljima/nastavnicima, što ne čudi jer je to prije svega posao stručnih suradnika, oni su statistički značajno veći u južnoj i srednjoj regiji Hrvatske u odnosu na sjevernu. Svi profili nastavnika s darovitim i talentiranim učenicima statistički značajno najviše rade posebne programe, metode i oblike rada, zatim neposredno skrbe o darovitima, a najmanje sudjeluju u identifikaciji darovitih i talentiranih učenika. Sve kategorije učitelja/nastavnika s obzirom na godine staža, kao i s obzirom na obrazovanje o darovitima statistički značajno najviše provode posebne programe, metode i oblike rada s darovitima, zatim neposredno skrbe o njima, a najmanje sudjeluju u njihovoj identifikaciji. Skrb o darovitim i talentiranim učenicima u Republici Hrvatskoj još uvijek nije na zadovoljavajućoj razini, a u radu se daju neke smjernice za unapređenje sustava.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 866863.lanak_daroviti_-_konano_-_zadnji_poslani.pdf (tekst priložen 21. Ožu. 2017. u 17:11 sati)
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Stanje, problemi i potrebe rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Upisao u CROSBI: Anela Nikčević Milković (amilkovic@unizd.hr), 21. Ožu. 2017. u 17:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4