crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 868713

Časopis

Autori: Černja, Iva; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Naslov: Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?
( Could Differentiation and Consistency of Interests Serve as Career Maturity Indicators of Elementary School Children? )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 26 (2017), 1; 41-58
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: profesionalna zrelost, RIASEC, interesi, diferenciranost, konzistentnost
( career maturity, RIASEC, interests, differentiation, consistency )
Sažetak:
Prema Hollandovoj teoriji, profesionalni interesi trebali bi postati sve diferenciraniji i konzistentniji s porastom profesionalne zrelosti, no prijašnja istraživanja nisu pružila jednoznačne rezultate o promatranim odnosima. U ovom radu predstavljene su dvije studije provedene na uzorcima učenika viših razreda osnovnih škola u Hrvatskoj (N1 = 522 ; N2 = 497). Prva studija provedena je online i u njoj su primijenjeni Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI) i Test informiranosti o zanimanjima (TIZ) kao mjera profesionalne zrelosti. Druga studija temeljila se na testiranju papir-olovka te su upotrijebljeni Upitnik profesionalnih interesa UPI-96 i TIZ. U obje studije pokazalo se da profesionalna zrelost raste u funkciji dobi te da učenice sustavno iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika. Diferenciranost i konzistentnost interesa nisu rasle u funkciji dobi, dok su djevojčice uglavnom imale višu razinu diferenciranosti i konzistentnosti od dječaka. Pokazalo se da je profesionalna zrelost nisko pozitivno povezana s diferenciranosti te da uglavnom nije povezana s konzistentnosti interesa. Zaključeno je da se mjere diferenciranosti i konzistentnosti ne mogu smatrati mjerama profesionalne zrelosti te da se za potrebe profesionalnoga savjetovanja u osnovnim školama preporučuje, uz mjere interesa, upotreba mjera profesionalne zrelosti.
Projekt / tema: HRZZ-1229
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=263148
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.26.1.03
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?
Upisao u CROSBI: Iva Černja (icernja@hrstud.hr), 3. Tra. 2017. u 11:46 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4