Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca? (CROSBI ID 237932)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca? // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 1; 41-58. doi: 10.5559/di.26.1.03

Podaci o odgovornosti

Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva

hrvatski

Mogu li diferenciranost i konzistentnost interesa biti pokazatelji profesionalne zrelosti osnovnoškolaca?

Prema Hollandovoj teoriji, profesionalni interesi trebali bi postati sve diferenciraniji i konzistentniji s porastom profesionalne zrelosti, no prijašnja istraživanja nisu pružila jednoznačne rezultate o promatranim odnosima. U ovom radu predstavljene su dvije studije provedene na uzorcima učenika viših razreda osnovnih škola u Hrvatskoj (N1 = 522 ; N2 = 497). Prva studija provedena je online i u njoj su primijenjeni Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI) i Test informiranosti o zanimanjima (TIZ) kao mjera profesionalne zrelosti. Druga studija temeljila se na testiranju papir-olovka te su upotrijebljeni Upitnik profesionalnih interesa UPI-96 i TIZ. U obje studije pokazalo se da profesionalna zrelost raste u funkciji dobi te da učenice sustavno iskazuju veći stupanj profesionalne zrelosti od učenika. Diferenciranost i konzistentnost interesa nisu rasle u funkciji dobi, dok su djevojčice uglavnom imale višu razinu diferenciranosti i konzistentnosti od dječaka. Pokazalo se da je profesionalna zrelost nisko pozitivno povezana s diferenciranosti te da uglavnom nije povezana s konzistentnosti interesa. Zaključeno je da se mjere diferenciranosti i konzistentnosti ne mogu smatrati mjerama profesionalne zrelosti te da se za potrebe profesionalnoga savjetovanja u osnovnim školama preporučuje, uz mjere interesa, upotreba mjera profesionalne zrelosti.

profesionalna zrelost, RIASEC, interesi, diferenciranost, konzistentnost

nije evidentirano

engleski

Could Differentiation and Consistency of Interests Serve as Career Maturity Indicators of Elementary School Children?

nije evidentirano

career maturity, RIASEC, interests, differentiation, consistency

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (1)

2017.

41-58

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.26.1.03

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost