crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 869597

Zbornik radova

Autori: Koludrović, Morana; Mišurac, Irena; Reić Ercegovac, Ina
Naslov: Neke odrednice školskog postignuća iz matematike i uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka
( Some determinants of academic achievement in mathematics and success in problem solving tasks )
Izvornik: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka / Arambašić, L., Erceg, I., Kamenov, Ž. (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu , 2017. 147-147.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.- 8.2017.
Ključne riječi: problemski zadaci, matematika, matematički self-koncept, interes
( problem solving tasks, mathematics, mathematical self-concept, interest )
Sažetak:
Rad se bavi ispitivanjem uspješnosti rješavanja problemskih zadataka i školskog postignuća iz matematike pri čemu se htjelo ispitati je li uloga prediktorskih varijabli jednaka u objašnjenju individualnih razlika u zaključnoj ocjeni iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. U istraživanju je sudjelovalo 780 učenika (158 razredne i 345 predmetne nastave te 277 gimnazijalaca), od čega 396 učenika i 384 učenice. Primijenjene su skale matematičkog self – koncepta i interesa za matematiku te problemski zadaci iz matematike koji su s obzirom na potrebna matematička znanja primjereni najmlađem poduzorku. Rezultati dobnih i spolnih razlika u zaključnim ocjenama iz matematike potvrdili su već poznate nalaze. Naime, djevojke su imale značajno bolje ocjene u sve tri dobne skupine, dok su s obzirom na dob zaključne ocjene bile najviše u razrednoj nastavi, značajno niže u predmetnoj, a najniže u gimnazijalaca. Kada je riječ o dobnim razlikama, isto je utvrđeno i za matematički self- koncept te interes za matematiku kod kojih pak nije bilo značajnih spolnih razlika. Suprotno trendovima u ocjenama iz matematike, rezultati uspješnosti rješavanja problemskih zadataka pokazali su da se učenici razredne i predmetne nastave ne razlikuju međusobno, dok su gimnazijalci postigli značajno bolje rezultate. Posebno je zanimljivo da su u rješavanju problemskih zadataka učenici u odnosu na učenice bili uspješniji u sve tri dobne skupine. O različitim odrednicama školskog postignuća iz matematike i uspješnosti rješavanja problemskih zadataka govore rezultati HRA koji su pokazali da je jedini zajednički prediktor tim dvama kriterijima matematički self-koncept čije više vrijednosti u oba slučaja pridonose boljim rezultatima. Ostali prediktori (dob, spol, obrazovanje roditelja i interes za matematiku) na različite su načine povezani s ocjenama iz matematike odnosno s uspješnošću u rješavanju problemskih zadataka.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 8. Tra. 2017. u 18:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4