crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 869600

Zbornik radova

Autori: Bajšanski, Igor; Žauhar, Valnea; Valerjev, Pavle
Naslov: Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije
( Misconceptions about psychology among psychology students )
Izvornik: 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA: Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu , 2017. 116-116.
ISSN: 1849-6946
Skup: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06-08.04.2017.
Ključne riječi: pogrešne predodžbe, metakognicija, procjena sigurnosti
( misconceptions, metacognition, judgment of confidence )
Sažetak:
Pogrešne predodžbe o psihologiji široko su rasprostranjene među psiholozima, ali i kod studenata psihologije. Cilj je istraživanja bio ispitati razlike u stupnju prihvaćanja pogrešnih predodžbi o psihologiji između studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i studenata diplomskog studija psihologije. Nadalje, ispitana je i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i različitih samoprocjena stilova mišljenja. U istraživanju je sudjelovalo 126 studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i 92 studenta diplomskog studija psihologije Sveučilišta u Rijeci, Zadru i Mostaru. Sudionici su ispunjavali test pogrešnih predodžbi o psihologiji koji je uključivao 64 tvrdnje, a za svaku su tvrdnju procjenjivali vlastitu sigurnost u točnost odgovora. Test je uključivao tvrdnje koje se odnose na široko rasprostranjene pogrešne predodžbe o psihologiji, a sadržajno je pokrivao različita područja psihologije. Osim toga, korišteni su i upitnici Aktivnog otvorenog mišljenja, Potrebe za kognicijom, Epistemičkog stila (standardni i intelektualni stil) i paranormalnih vjerovanja. Studenti diplomskog studija pokazali su manji stupanj prihvaćanja pogrešnih predodžbi (31%) u odnosu na studente prve godine preddiplomskog studija (45%), kao i manju pretjeranu samouvjerenost. Međutim, kod obje grupe studenata stupanj prihvaćanja pogrešnih predodđbi je visok, a obje grupe studenata pokazuju i pretjeranu samouvjerenost u točnost vlastitih odgovora. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi visoko je pozitivno povezano s pretjeranom samouvjerenošću kod obje grupe studenata. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi bilo je negativno povezano s aktivnim otovorenim mišljenjem, potrebom za kognicijom i intelektualnim epistemičkim stilom, a pozitivno sa standardnim epistemičkim stilom i s paranormalnim vjerovanjima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: HRZZ-4139
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Pavle Valerjev (valerjev@unizd.hr), 8. Tra. 2017. u 19:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4