Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije (CROSBI ID 646522)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Valerjev, Pavle Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije // 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa : Knjiga sažetaka / Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2017. str. 116-116

Podaci o odgovornosti

Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Valerjev, Pavle

hrvatski

Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije

Pogrešne predodžbe o psihologiji široko su rasprostranjene među psiholozima, ali i kod studenata psihologije. Cilj je istraživanja bio ispitati razlike u stupnju prihvaćanja pogrešnih predodžbi o psihologiji između studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i studenata diplomskog studija psihologije. Nadalje, ispitana je i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i različitih samoprocjena stilova mišljenja. U istraživanju je sudjelovalo 126 studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i 92 studenta diplomskog studija psihologije Sveučilišta u Rijeci, Zadru i Mostaru. Sudionici su ispunjavali test pogrešnih predodžbi o psihologiji koji je uključivao 64 tvrdnje, a za svaku su tvrdnju procjenjivali vlastitu sigurnost u točnost odgovora. Test je uključivao tvrdnje koje se odnose na široko rasprostranjene pogrešne predodžbe o psihologiji, a sadržajno je pokrivao različita područja psihologije. Osim toga, korišteni su i upitnici Aktivnog otvorenog mišljenja, Potrebe za kognicijom, Epistemičkog stila (standardni i intelektualni stil) i paranormalnih vjerovanja. Studenti diplomskog studija pokazali su manji stupanj prihvaćanja pogrešnih predodžbi (31%) u odnosu na studente prve godine preddiplomskog studija (45%), kao i manju pretjeranu samouvjerenost. Međutim, kod obje grupe studenata stupanj prihvaćanja pogrešnih predodđbi je visok, a obje grupe studenata pokazuju i pretjeranu samouvjerenost u točnost vlastitih odgovora. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi visoko je pozitivno povezano s pretjeranom samouvjerenošću kod obje grupe studenata. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi bilo je negativno povezano s aktivnim otovorenim mišljenjem, potrebom za kognicijom i intelektualnim epistemičkim stilom, a pozitivno sa standardnim epistemičkim stilom i s paranormalnim vjerovanjima.

pogrešne predodžbe, metakognicija, procjena sigurnosti

nije evidentirano

engleski

Misconceptions about psychology among psychology students

nije evidentirano

misconceptions, metacognition, judgment of confidence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

116-116.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

23. Dani Ramira i Zorana Bujasa : Knjiga sažetaka

Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka

Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

06.04.2017-08.04.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Psihologija