Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije (CROSBI ID 646522)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bajšanski, Igor ; Žauhar, Valnea ; Valerjev, Pavle
hrvatski
Miskoncepcije o psihologiji kod studenata psihologije
Pogrešne predodžbe o psihologiji široko su rasprostranjene među psiholozima, ali i kod studenata psihologije. Cilj je istraživanja bio ispitati razlike u stupnju prihvaćanja pogrešnih predodžbi o psihologiji između studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i studenata diplomskog studija psihologije. Nadalje, ispitana je i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost odgovora, kao i povezanost između prihvaćanja pogrešnih predodžbi i različitih samoprocjena stilova mišljenja. U istraživanju je sudjelovalo 126 studenata prve godine preddiplomskog studija psihologije i 92 studenta diplomskog studija psihologije Sveučilišta u Rijeci, Zadru i Mostaru. Sudionici su ispunjavali test pogrešnih predodžbi o psihologiji koji je uključivao 64 tvrdnje, a za svaku su tvrdnju procjenjivali vlastitu sigurnost u točnost odgovora. Test je uključivao tvrdnje koje se odnose na široko rasprostranjene pogrešne predodžbe o psihologiji, a sadržajno je pokrivao različita područja psihologije. Osim toga, korišteni su i upitnici Aktivnog otvorenog mišljenja, Potrebe za kognicijom, Epistemičkog stila (standardni i intelektualni stil) i paranormalnih vjerovanja. Studenti diplomskog studija pokazali su manji stupanj prihvaćanja pogrešnih predodžbi (31%) u odnosu na studente prve godine preddiplomskog studija (45%), kao i manju pretjeranu samouvjerenost. Međutim, kod obje grupe studenata stupanj prihvaćanja pogrešnih predodđbi je visok, a obje grupe studenata pokazuju i pretjeranu samouvjerenost u točnost vlastitih odgovora. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi visoko je pozitivno povezano s pretjeranom samouvjerenošću kod obje grupe studenata. Prihvaćanje pogrešnih predodžbi bilo je negativno povezano s aktivnim otovorenim mišljenjem, potrebom za kognicijom i intelektualnim epistemičkim stilom, a pozitivno sa standardnim epistemičkim stilom i s paranormalnim vjerovanjima.
pogrešne predodžbe, metakognicija, procjena sigurnosti
nije evidentirano
engleski
Misconceptions about psychology among psychology students
nije evidentirano
misconceptions, metacognition, judgment of confidence
nije evidentirano
Podaci o prilogu
116-116.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
23. Dani Ramira i Zorana Bujasa : Knjiga sažetaka
Arambašić, Lidija ; Erceg, Inja ; Kamenov, Željka
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski Fakultet, Sveučilište u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
06.04.2017-08.04.2017
Zagreb, Hrvatska