crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 869639

Zbornik radova

Autori: Šincek, Daniela; Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Tomašić Humer, Jasmina
Naslov: Što učenici percipiraju nasiljem u virtualnom okruženju?
( What is perceived as cyber-violence by pupils? )
Izvornik: 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA Knjiga sažetaka / Arambašić, L. ; Erceg, I. ; Kamenov, Ž. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju i Medicinska naklada d.o.o. , 2017. 259-259.
Skup: 23. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06-08. 04. 2017.
Ključne riječi: nasilje, virtualno okruženje, percepcija
( violence, cyberspace, perception )
Sažetak:
Ovim radom želio se provjeriti doživljaj učenika različite dobi o tome jesu li određena ponašanja iz virtualnog okruženja nasilna ili nisu. Sudjelovalo je 1404 učenika od četvrtog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole. Od devet procjenjivanih situacija jasno nasilnim sudionici vide sljedeće: "Petra je nakon prekida s Markom ušla u njegov profil i promijenila lozinku kako on više ne bi mogao koristiti svoj profil" (83, 7% sudionika procjenjuje nasilnim) ; "Ivani je prijateljica poslala fotografiju s kupanja i ona ju je objavila na Facebooku bez njezinog dopuštenja" (74, 3% procjenjuje nasilnim) dok situacije "Luka i Jakov dopisivali su se o tome kako je Petar danas u školi super igrao nogomet." 93, 7% procjenjuje nenasilnim i "Petra je Ivi ispod slike na profilu napisala „Lijepa si mi, prijateljice“ 92% procjenjuje nenasilnim. Ambivalentnost u procjenama izazivaju situacije "Marko je novi učenik 8.b razreda. On za sebe misli da je prava faca, a razred to ne misli. Odlučili su ne odobriti mu zahtjev da se priključi grupi njihovog razreda na Facebooku." (50, 8% smatra nasilnim) i "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ (53, 9% smatra nenasilnim). Uočljivi su određeni razvojni trendovi na pojedinim česticama. Tako 65% starijih učenika smatra da "Petra je Ani ispod fotografije napisala komentar „U toj haljini izgledaš deblje“ označava nenasilno ponašanje, a, suprotno tome, 58% učenika šestih razreda isto prepoznaju kao nasilno ponašanje. Kod situacije koja opisuje nedopuštanje učeniku da se priključi razrednoj grupi na Facebooku 50, 2% učenika šestih i osmih razreda smatra da to nije nasilje, a nenasilnim to procjenjuje 56, 4% učenika četvrtih razreda, dok, suprotno njima, 58% srednjoškolaca smatra to ponašanje nasilnim. Temeljem dobivenih podataka uočava se da mladi ne prepoznaju neka nasilna ponašanja takvima, da jasno prepoznaju situacije koje nisu nasilne kao nenasilne te se uočavaju mogući učinci nekih iskustava (poput programa prevencije koji koriste određene primjere, a provode se u nižim razredima predmetne nastave što dovodi do drugačijih omjera u percepciji kod tih učenika u odnosu na starije ili mlađe učenike).
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daniela Šincek (dsincek@ffos.hr), 9. Tra. 2017. u 14:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4